Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.07.2016 | Original Paper | Ausgabe 3/2016

Review of Managerial Science 3/2016

Organicity and performance in excellent HRM organizations: the importance of organizational learning capability

Zeitschrift:
Review of Managerial Science > Ausgabe 3/2016
Autoren:
Fermín Mallén, Ricardo Chiva, Joaquín Alegre, Jacob Guinot

Abstract

Organizational learning capability is a key element in organizational performance. This issue spurs interest to discover how to generate environments with high organizational learning capability. In this paper, we analyze the relationship between the degree of organicity of the structure, organizational performance and organizational learning capability. A total of 251 firms with demonstrated excellence in human resource management took part in the study. Results suggest that the degree of organicity of the structure has a positive relationship with performance perceptions and this relationship is fully mediated by organizational learning capability.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Review of Managerial Science 3/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise