Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Organizational and Motivational Influence on Creativity, Working Hard, and Performance: a Case of Korean Marketing Practitioners

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This study uses a path model to investigate and assesses organizational and motivational determinants in successful, creative marketing campaigns by analyzing a sample of Korean marketing practitioners. Our primary findings suggest that a supporting work environment for creativity generally boosts the intrinsic motivation of Korean marketing practitioners to plan and work hard, and thus results in creative and effective outcomes. The job performance is well predicted by creativity, working hard, and intrinsic motivation in this model. However, considering its low explained variance, campaign creativity, which is defined here as practical and outcome oriented, may be predicted by factors other than the organizational and motivation factors used in the present study.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Organizational and Motivational Influence on Creativity, Working Hard, and Performance: a Case of Korean Marketing Practitioners
verfasst von
Taewon Suh
Omar Khan
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11882-6_23