Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Original Paper | Ausgabe 2/2015

Review of Managerial Science 2/2015

Organizational change: a review of theoretical conceptions that explain how and why young firms change

Zeitschrift:
Review of Managerial Science > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Zulaicha Parastuty, Erich J. Schwarz, Robert J. Breitenecker, Rainer Harms

Abstract

Change in new ventures is a vibrant research topic. Scholars can draw on a number of theories that emerged as a result of decades of research in organizational and social sciences focused on large and established firms. A review on organizational change theories that address young firms is still missing. We aim to contribute to the academic debate by (1) providing a systematic analysis and classification of theoretical conceptions on organizational change in terms of main assumptions, nature and reason of change, and by (2) discussing their applicability in the context of young firms. This article may aid researchers to select appropriate theoretical conceptions to study change in young firms.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Review of Managerial Science 2/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise