Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2013 | Ausgabe 3/2013

Asia Pacific Journal of Management 3/2013

Ownership concentration and product innovation in Chinese private SMEs

Zeitschrift:
Asia Pacific Journal of Management > Ausgabe 3/2013
Autoren:
Ziliang Deng, Peter S. Hofman, Alexander Newman
Wichtige Hinweise
This research was sponsored by the Fundamental Research Funds for the Central Universities, and the Research Funds of Renmin University of China (10XNK135). The authors are grateful to the constructive comments received from the seminar participants at Renmin University of China in Beijing on May 25, 2010, APJM Special Issue guest editors (Yuan Lu, Kevin Au, Erming Xu, and Mike Peng), and audience members of the APJM Special Issue Conference in Beijing on July 9, 2011.

Abstract

Product innovation is extremely important to the growth, success, and ultimate survival of firms. Although its unique features in small and medium-sized enterprises (SMEs) have gained growing attention in the literature, there is limited knowledge as to how ownership concentration moderates the relationship between product innovation and its determinants. Based upon insights from agency and institutional theories, we examine the moderating effects of ownership concentration on the relationship between product innovation and its key determinants in Chinese SMEs, utilizing a large dataset of 43,728 Chinese firms over the period 2005–2006. We focus on examining the differences between single-owner SMEs, where there is dominant control of one family member, and multiple-owner SMEs, where principal-agent conflicts and principal-principal conflicts are more likely to occur. Our findings indicate that single-owned firms tend to convert research and development into product innovation more efficiently than firms with multiple owners, who are typically better at utilizing external sources of knowledge and human capital.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2013

Asia Pacific Journal of Management 3/2013 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise