Skip to main content

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Perceptions and Challenges of Implementing XR Technologies in Education: A Survey-Based Study

verfasst von : Filip Škola, Alexandra Karanasiou, Mike Triantafillou, Haris Zacharatos, Fotis Liarokapis

Erschienen in: Smart Mobile Communication & Artificial Intelligence

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper presents a user-centered design approach employed in the development of initial user requirements for the XR4ED EU project. The process involves the utilization of questionnaires to gather valuable insights regarding the user requirements for experts XR in education. Understanding the perspectives of experts and identifying barriers to implementation are crucial for fostering its effective utilization. Results highlight the positive outlook among experts regarding the potential of XR as a transformative tool in education as well as the importance of addressing financial, technical, and infrastructural challenges to facilitate successful implementation.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Dalager, S., Majgaard, G.: Development of an educational AR tool for visualization of spatial figures and volume calculation for vocational education. In: Chen, J.Y.C., Fragomeni, G. (eds.) Virtual, Augmented and Mixed Reality: Applications in Education, Aviation and Industry, pp. 14–30. Springer, Cham (2022). ISBN: 978-3-031-06015-1. https://doi.org/10.1007/978-3-031-06015-1_2 Dalager, S., Majgaard, G.: Development of an educational AR tool for visualization of spatial figures and volume calculation for vocational education. In: Chen, J.Y.C., Fragomeni, G. (eds.) Virtual, Augmented and Mixed Reality: Applications in Education, Aviation and Industry, pp. 14–30. Springer, Cham (2022). ISBN: 978-3-031-06015-1. https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-031-06015-1_​2
4.
5.
6.
Zurück zum Zitat Liarokapis, F., Anderson, E.F.: Using augmented reality as a medium to assist teaching in higher education. In: Kjelldahl, L., Baranoski, G.V.G. (eds.) 31st Annual Conference of the European Association for Computer Graphics, Eurographics 2010 - Education Papers, Norrköping, Sweden, 3–7 May 2010. Eurographics Association, pp. 9–16 (2010). https://doi.org/10.2312/eged.20101010 Liarokapis, F., Anderson, E.F.: Using augmented reality as a medium to assist teaching in higher education. In: Kjelldahl, L., Baranoski, G.V.G. (eds.) 31st Annual Conference of the European Association for Computer Graphics, Eurographics 2010 - Education Papers, Norrköping, Sweden, 3–7 May 2010. Eurographics Association, pp. 9–16 (2010). https://​doi.​org/​10.​2312/​eged.​20101010
11.
Zurück zum Zitat Yang, K., Zhou, X., Radu, I.: XR-Ed framework: designing instruction-driven and learner-centered extended reality systems for education (2020). arXiv: 2010.13779 [cs.HC] Yang, K., Zhou, X., Radu, I.: XR-Ed framework: designing instruction-driven and learner-centered extended reality systems for education (2020). arXiv:​ 2010.​13779 [cs.HC]
Metadaten
Titel
Perceptions and Challenges of Implementing XR Technologies in Education: A Survey-Based Study
verfasst von
Filip Škola
Alexandra Karanasiou
Mike Triantafillou
Haris Zacharatos
Fotis Liarokapis
Copyright-Jahr
2024
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-56075-0_28