Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

Perceptions of the Impacts of Major Commercial Sport Events

verfasst von : Christopher J. Auld, Kathleen M. Lloyd, Jennifer Rieck

Erschienen in: Sport as a Business

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Governments worldwide have been encouraged to subsidize events, build stadia and arenas and engage in highly competitive and costly bidding processes by the expectation that benefits will accrue from major events (Bennett, 2006; Bull and Lovell, 2007; Crompton, 1995; Dolles and Söderman, 2008). There is a general belief amongst policy makers that hosting large-scale sporting events can realize substantial positive externalities (Bull and Lovell, 2007), and that the associated recognition effects are ‘a major rationale for hosting such events’ (Bob and Swart, 2009; Jones, 2001). Baade (2000: 24) argued that cities have used the “promise of increased economic activity to persuade citizens to lend financial support to an aggressive city strategy to remake their centres into cultural destinations”. Such strategies are often manifested through the hosting of major sport events.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Perceptions of the Impacts of Major Commercial Sport Events
verfasst von
Christopher J. Auld
Kathleen M. Lloyd
Jennifer Rieck
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9780230306639_5