Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

28.08.2018 | Original Paper | Ausgabe 3/2018

Journal on Multimodal User Interfaces 3/2018

Personalisation and automation in a virtual conversation skills tutor for children with autism

Zeitschrift:
Journal on Multimodal User Interfaces > Ausgabe 3/2018
Autoren:
Marissa Milne, Parimala Raghavendra, Richard Leibbrandt, David Martin Ward Powers
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Existing research involving children with autism suggests that autonomous (self directed) virtual humans can be used successfully to improve language skills, and that authorable (researcher controlled) virtual humans can be used to improve social skills. This research combines these ideas and investigates the use of autonomous virtual humans for teaching and facilitating practice of basic social skills in the areas of greeting, conversation skills, listening and turn taking. The Social Tutor software features three virtual human ‘characters’ who guide the learner through educational tasks and model social scenarios. Participants used the software for 10–15 min per day, 3–5 days per week for 3 weeks, with data collected before software use commenced, immediately after use ended, then again 2 and 4 months after this. The software evaluation revealed that the social tutor was generally well-received by participants and caregivers, with data showing a clear difference in theoretical knowledge of social skills between the experimental (social content) group and the control (placebo content) group. This paper focuses on the automated assessment, dynamic lesson sequencing, feedback, and reinforcement systems of the social tutor software, the impact these systems had on participant performance during the software evaluation, and recommendations for future development. Thus, while data reflecting overall performance of the social tutor system is provided for context, the main data presented is limited to that specifically relating to the performance and user perceptions of the aforementioned systems.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​​​​​​​​

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2018

Journal on Multimodal User Interfaces 3/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für die Mitarbeiter-Partizipation in der Produktentwicklung

Unternehmen haben das Innovationspotenzial der eigenen Mitarbeiter auch außerhalb der F&E-Abteilung erkannt. Viele Initiativen zur Partizipation scheitern in der Praxis jedoch häufig. Lesen Sie hier  - basierend auf einer qualitativ-explorativen Expertenstudie - mehr über die wesentlichen Problemfelder der mitarbeiterzentrierten Produktentwicklung und profitieren Sie von konkreten Handlungsempfehlungen aus der Praxis.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise