Skip to main content

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Pixel Importance: The Impact of Saturation and Brightness on the Spread of Information on Social Media

verfasst von : Timothy Kaskela, Bin Zhu, Sayali Dhamapurkar

Erschienen in: From Grand Challenges to Great Solutions: Digital Transformation in the Age of COVID-19

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Social media engagement has been extensively studied, but there is an opportunity for greater understanding of how content embedded as an image or video may encourage certain behavior on social media. A pilot study is conducted to examine the effect of pixel level complexity measurements of saturation and brightness on the sharing behavior of individuals. The findings encourage a full study and will include an experimental study to use a multimethod approach for strengthening the final findings.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
5.
Zurück zum Zitat Dolan, R., Conduit, J., Fahy, J., Goodman, S.: Social media engagement behaviour: a uses and gratifications perspective. J. Strateg. Mark. 24(3–4), 261–277 (2016)CrossRef Dolan, R., Conduit, J., Fahy, J., Goodman, S.: Social media engagement behaviour: a uses and gratifications perspective. J. Strateg. Mark. 24(3–4), 261–277 (2016)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Edison Research.: The Infinite Dial 2021 (2021) Edison Research.: The Infinite Dial 2021 (2021)
10.
Zurück zum Zitat Guilford, A.J.P., Smith, P.C.: A system of color-preferences. Am. J. Psychol. 72(4), 487–502 (1959)CrossRef Guilford, A.J.P., Smith, P.C.: A system of color-preferences. Am. J. Psychol. 72(4), 487–502 (1959)CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Hutto, C.J., Gilbert, E.: Vader: a parsimonious rule-based model for sentiment analysis of social media text. In: Eighth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, pp. 216–225 (2014) Hutto, C.J., Gilbert, E.: Vader: a parsimonious rule-based model for sentiment analysis of social media text. In: Eighth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media, pp. 216–225 (2014)
21.
Zurück zum Zitat Rishika, R., Kumar, A., Janakiraman, R., Bezawada, R.: The effect of customers’ social media participation on customer visit frequency and profitability: an empirical investigation. Inf. Syst. Res. 24(1), 108–127 (2013)CrossRef Rishika, R., Kumar, A., Janakiraman, R., Bezawada, R.: The effect of customers’ social media participation on customer visit frequency and profitability: an empirical investigation. Inf. Syst. Res. 24(1), 108–127 (2013)CrossRef
Metadaten
Titel
Pixel Importance: The Impact of Saturation and Brightness on the Spread of Information on Social Media
verfasst von
Timothy Kaskela
Bin Zhu
Sayali Dhamapurkar
Copyright-Jahr
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-04126-6_8