Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 2/2015

Marketing Letters 2/2015

Platforms: a multiplicity of research opportunities

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 2/2015
Autoren:
S. Sriram, Puneet Manchanda, Mercedes Esteban Bravo, Junhong Chu, Liye Ma, Minjae Song, Scott Shriver, Upender Subramanian
Wichtige Hinweise
This paper is based on the discussion among participants in a workshop (with the same title) at the 9th Invitational Choice Symposium at Erasmus University, the Netherlands, in June 2013. We are very grateful to the cochairs, Benedict Dellaert and Bas Donkers, for giving us the opportunity to hold this workshop at the symposium. Please direct all feedback to the cochairs at ssrira@umich.edu and pmanchan@umich.edu. The usual disclaimer applies.

Abstract

Platforms refer to intermediaries that facilitate economic interaction between two sets of agents wherein the decisions of one set of agents are likely to have an effect on the other via direct and/or indirect externalities. Given their nature, platforms need to find the appropriate balance between the competing objectives of agents and act as catalysts by facilitating the beneficial effects of externalities. In this paper, we discuss the current theoretical and empirical literature on two-sided platforms. We then identify three dimensions that offer opportunities to advance the empirical literature: (a) unanswered theoretical and conceptual questions, (b) data-related opportunities, and (c) methodological challenges.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Marketing Letters 2/2015 Zur Ausgabe