Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Political Ideology of Donors and Attribution Messages in Charity Advertising: An Abstract

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Two experimental studies demonstrate that advertising messages emphasizing individualistic or structuralistic attribution can have varying effects on people with different political ideologies. We found that liberals tend to more positively evaluate the ad and more likely participate in a charity event when the ad message includes structuralistic attribution (e.g., the society caused homelessness), while conservatives tend to more positively evaluate the ad and more likely participate in a charity event when the ad message includes individualistic attribution (e.g., the homeless people caused their homelessness). We further shows that the ad evaluation—attitude toward advertising—plays a mediating role between the ideology-attribution fit and participation likelihood in the charity event.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Political Ideology of Donors and Attribution Messages in Charity Advertising: An Abstract
verfasst von
Younghwa Lee
Sukki Yoon
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-66023-3_23