Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Portrayal of Blacks in Advertising: A Critical Review of the Literature

verfasst von : Thelma L. Snuggs, William J. Qualls

Erschienen in: Minority Marketing: Issues and Prospects

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

As the largest minority group in the United states, black Americans with an annual purchasing power of over two billion dollars, are an attractive marketing segment (Joseph, 1986). The challenges confronting advertisers today revolve around two issues: (a) How should advertisers use black models in advertising in a way that appeals to the profitable and growing black segment? and, (b) How can advertisers appeal to the black segment in a way that retains or increases the favorable product perceptions of the white segment?

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Portrayal of Blacks in Advertising: A Critical Review of the Literature
verfasst von
Thelma L. Snuggs
William J. Qualls
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17392-4_22