Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2015 | Ausgabe 2/2015

Social Indicators Research 2/2015

Poverty Attitudes of Singaporeans: A Question of Class, Politics, and Action?

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 2/2015
Autor:
Irene Y. H. Ng

Abstract

This paper discusses findings from a survey of 440 Singaporeans on their views of the definitions and causes of poverty. Overall, sentiments towards poor people were sympathetic, which might be partially due to respondents’ narrow definition of poverty. Controlled for demographic characteristics, (1) poverty “sympathizers” and affiliates of opposition political parties had the most liberal views, and (2) social and health care professionals held the most similar views to poor respondents. Given current debates on poverty in Singapore, the findings suggest timeliness of more redistributive policies now. However, the differences in views by type of respondent also suggest that in advocacy efforts and policy choices, consideration of the social dynamics of poverty and attitudes is pivotal.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Social Indicators Research 2/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise