Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Predicting Chart Difficulty in Rhythm Games Through Classification Using Chart Pattern Derived Attributes

verfasst von : Arturo P. Caronongan III, Nelson A. Marcos

Erschienen in: Computational Science and Technology

Verlag: Springer Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Rhythm games are music-themed games that challenge players’ sense of rhythm and reaction skills. One such popular rhythm-based video game is Dance Dance Revolution, where players perform steps on a dance platform that is synchronized with music as directed by on-screen step charts. An issue that exists, not just in Dance Dance Revolution, but in rhythm games in general is the estimation of a chart’s difficulty level. While many methods and studies exist in generating and predicting chart attributes, there is no clear methodology existing in determining the optimal difficulty of a given chart. This paper aims to address the aforementioned issue in the game of Dance Dance Revolution by proposing a methodology that involves extracting patterns and common attributes in step charts that enable more accuracy in determining a chart’s difficulty level. The resulting methodology achieved an average True-Positive rating of 0.683 and an overall model accuracy of 74.82% for classifying charts according to levels in Dance Dance Revolution.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Hoysniemi J (2006) International survey on the dance dance revolution game. Comput Entertainment (CIE) Hoysniemi J (2006) International survey on the dance dance revolution game. Comput Entertainment (CIE)
2.
Zurück zum Zitat Donahue C, Lipton Z, McAuley J Dance dance convolution. In: ICML’17 Proceedings of the 34th International Conference on Machine Learning, vol 70, pp 1039–1048 Donahue C, Lipton Z, McAuley J Dance dance convolution. In: ICML’17 Proceedings of the 34th International Conference on Machine Learning, vol 70, pp 1039–1048
4.
Zurück zum Zitat Tsujino Y, Yamanishi R (2018) Dance dance gradation: a generation of fine-tuned dance charts. In: 24th IFIP World Computer Congress, WCC 2018 Tsujino Y, Yamanishi R (2018) Dance dance gradation: a generation of fine-tuned dance charts. In: 24th IFIP World Computer Congress, WCC 2018
6.
Zurück zum Zitat Yang L (2010) Modeling player performance in rhythm games. In: SIGGRAPH Asia 2010, Seoul, South Korea, 15–18 Dec 2010 Yang L (2010) Modeling player performance in rhythm games. In: SIGGRAPH Asia 2010, Seoul, South Korea, 15–18 Dec 2010
10.
Zurück zum Zitat Eibe F, Hall M, Witten I (2016) The WEKA workbench. Online appendix for “data mining: practical machine learning tools and techniques, 4th edn. Morgan Kaufmann Eibe F, Hall M, Witten I (2016) The WEKA workbench. Online appendix for “data mining: practical machine learning tools and techniques, 4th edn. Morgan Kaufmann
11.
Zurück zum Zitat Crochemore M, Perrin D (1988) Pattern matching in strings. In: Cantoni V, Di Gesù V, Levialdi S (eds) Image analysis and processing II. Springer, Boston, MA Crochemore M, Perrin D (1988) Pattern matching in strings. In: Cantoni V, Di Gesù V, Levialdi S (eds) Image analysis and processing II. Springer, Boston, MA
Metadaten
Titel
Predicting Chart Difficulty in Rhythm Games Through Classification Using Chart Pattern Derived Attributes
verfasst von
Arturo P. Caronongan III
Nelson A. Marcos
Copyright-Jahr
2021
Verlag
Springer Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-33-4069-5_17