Skip to main content

Print

Aus der Redaktion

Wie B2B-Marketer ihre Budgets verteilen

Bewegte Zeiten erfordern eine agile Budgetverteilung, die rasch auf Trends reagiert. Wie B2B-Marketer diese Herausforderung meistern, beleuchten aktuelle Studien.

"Flexibilität hat ihren Preis"

Im Interview warnt Autor und Wirtschaftspsychologe Ingo Hamm vor der "professionellen Einsamkeit" im Homeoffice. Denn was man dort leicht verliere, sei das Gefühl der Zugehörigkeit, der Gemeinschaft und des gemeinsamen Schaffens mit den Kollegen.

Deutscher Werbemarkt trotzt dem Abwärtstrend

Deutsche werbetreibende Unternehmen greifen trotz Krisenstimmung in die Taschen. Welche Mediengattungen besonders gefragt sind und welchen Einfluss Künstliche Intelligenz dabei nimmt, beleuchtet eine Studie.

Berufsausbildungen erhöhen Jobchancen für Vertriebler

Vertriebsmitarbeiter, die über eine abgeschlossene Berufsausbildung verfügen, haben in manchen Branchen weit bessere Karrierechancen als Quereinsteiger. Welche Branchen auf Abschlüsse besonders viel Wert legen.

BMW präsentiert seine Neue Klasse als SUV

Mit dem Vision Neue Klasse X liefert BMW einen Ausblick auf ein batterie-elektrisches SUV. Das neue Modell soll wie die Limousine 2025 in Serie gehen.

Künstlich generierte Fotos und Videos kommen

Perfekt inszenierte Fotos von charismatischen Models und mitreißende Videos per Knopfdruck? Mit Künstlicher Intelligenz ist das theoretisch möglich. Was das für die praktische Markenführung und Content-Produktion bedeutet.

Diese CEOs sind die Stars in den Medien

Unter den deutschen Firmenbossen gibt es Medienlieblinge, die es 2021 besonders häufig in die Berichterstattung geschafft haben. Laut des Medienpräsenz-Rankings der Beratung Keynote dominierten die CEOs zweier deutscher Autobauer die Schlagzeilen. 

Verbraucher wollen nachhaltig für das Alter vorsorgen

Sicherheit, Rendite und Transparenz sind die wichtigsten Investitionskriterien deutscher Anleger, zeigt eine aktuelle Yougov-Befragung. Dennoch wollen die Menschen mit ihrer Altersvorsorge keine sozial oder ökologisch fragwürdigen Sektoren unterstützen.

Zeitschriftenartikel

01.04.2025 | Research Paper

Development of mechanical equivalent porous structures for 3D-printed artificial femoral heads

The current artificial bone is unable to accurately replicate the inhomogeneity and anisotropy of human cancellous bone. To address this issue, we proposed a personalized approach based on clinical CT images to design mechanical equivalent porous …

01.02.2025

From guidelines to practice: assessing Android app developer compliance with google’s security recommendations

The popularity of Android OS is largely credited to massive number of apps, and many app developers are involved in this ecosystem. On the other hand, various vulnerabilities are introduced into apps by developers carelessly, bringing security …

Open Access 01.12.2024

IsaVODEs: Interactive Verification of Cyber-Physical Systems at Scale

We formally introduce IsaVODEs (Isabelle verification with Ordinary Differential Equations), an open, compositional and extensible framework for the verification of cyber-physical systems. We extend a previous semantic approach with methods and …

Open Access 01.12.2024 | Research

Novel embeddings improve the prediction of risk perception

We assess whether the classic psychometric paradigm of risk perception can be improved or supplanted by novel approaches relying on language embeddings. To this end, we introduce the Basel Risk Norms, a large data set covering 1004 distinct …

Buchkapitel

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Why Media Companies Need a Change Culture

Tentatively changing the layout of a daily newspaper in several steps or introducing a new column on Saturdays, a new competition on local radio or a changed broadcasting slot for the hit parade or a new slightly altered company logo or a new …

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Special Features of the Communications Industry

As a classic for one of the most radical changes in history, change management literature repeatedly cites the fact that Henry Ford introduced the assembly line in 1908 and thus established the automobile as a mass product. Incremental change …

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Change Only Works with Management

The introduction of a newsroom, a new social media channel, the new principle of online-to-print instead of exclusive reports in the daily newspaper, or the merger of two newsrooms into one unit: these are all radical change processes that must be …

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

What the Communications Industry Still Needs to Internalise

In order to be able to implement changes successfully, a corresponding corporate culture is necessary. The following is an example of what the media and communications industry still needs to internalize for this.

In eigener Sache