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2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Proof-of-Work Explained in VR: A Case Study

verfasst von : Thomas Keller, Michael Gämperli, Elke Brucker-Kley

Erschienen in: Extended Reality

Verlag: Springer Nature Switzerland

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Abstract

This paper addresses the underutilization of Virtual Reality (VR) in education, focusing on its application in explaining complex blockchain concepts, specifically the Proof-of-Work (PoW) algorithm. The study presents a VR learning module designed to elucidate the PoW algorithm using the Bitcoin blockchain as a case study. The research adopts a Design Science Research (DSR) approach, emphasizing the development of artifacts like software for educational purposes.
The VR learning unit comprises distinct phases, including VR control system introduction, transaction generation, immersion in the blockchain world, PoW algorithm simulation, and transaction verification. Results from a field experiment with 18 business informatics students show positive correlations between user experience, immersion, and learning effectiveness. The findings contribute valuable insights for future research and the development of VR-based educational tools, emphasizing the potential of immersive technologies in enhancing knowledge transfer.

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Literatur
1.
Zurück zum Zitat Wiepke, A.: Präsenzgefühl und Selbstwirksamkeitserwartung im VR-Klassenzimmer. Medien. Z. Für Theor. Prax. Medien. 48, 40–51 (2022) Wiepke, A.: Präsenzgefühl und Selbstwirksamkeitserwartung im VR-Klassenzimmer. Medien. Z. Für Theor. Prax. Medien. 48, 40–51 (2022)
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Zurück zum Zitat Keller, T., Hagen, F., Brucker-Kley, E.: A field study about the impact of a VR learning unit. In: CELDA 2019 16th International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, Cagliari, Italy, 7–9 November 2019, pp. 307–314. IADIS Press (2019) Keller, T., Hagen, F., Brucker-Kley, E.: A field study about the impact of a VR learning unit. In: CELDA 2019 16th International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, Cagliari, Italy, 7–9 November 2019, pp. 307–314. IADIS Press (2019)
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Zurück zum Zitat Studhalter, U., Büchel, S.: Die Ausbildung für angehende Kindergarten-und Primar-lehrpersonen im Fach NMG an der Pädagogischen Hochschule Luzern. Nat. Mens Gesells Aft NMG, p. 77 (2022) Studhalter, U., Büchel, S.: Die Ausbildung für angehende Kindergarten-und Primar-lehrpersonen im Fach NMG an der Pädagogischen Hochschule Luzern. Nat. Mens Gesells Aft NMG, p. 77 (2022)
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Metadaten
Titel
Proof-of-Work Explained in VR: A Case Study
verfasst von
Thomas Keller
Michael Gämperli
Elke Brucker-Kley
Copyright-Jahr
2024
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-71707-9_7