Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Proposal of an Instructional Design Support System Based on Consensus Among Academic Staff and Students

verfasst von : Shuya Nakamura, Takahito Tomoto, Takako Akakura

Erschienen in: Human Interface and the Management of Information. Information and Knowledge in Context

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In this paper, we propose an instructional design-based method for supporting academic staff and students in value co-creation within the university setting. The term co-creation adopted in this study comes from the field of service engineering and is defined as the mutual creation of value by service providers and service beneficiaries. Co-creation is realized by consensus among them. Within the university setting, the service providers are the academic staff and the beneficiaries are students. Here, we propose a model of co-creation in universities and then present a support method based on a syllabus and learning motivation for co-creation. Finally, we discuss the co-creation support system.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Kawaba, T., Tsuchiya, T., Koyanagi, K.: Development of universal web syllabus system. Jpn. J Educ. Technol. 35, 61–64 (2011) Kawaba, T., Tsuchiya, T., Koyanagi, K.: Development of universal web syllabus system. Jpn. J Educ. Technol. 35, 61–64 (2011)
4.
Zurück zum Zitat Nakamura, S., Tomoto, T., Akakura, T.: Consciousness of academic staff about motivation of students in class. In: IEICE General Conference 2015, p. 210 (2015) Nakamura, S., Tomoto, T., Akakura, T.: Consciousness of academic staff about motivation of students in class. In: IEICE General Conference 2015, p. 210 (2015)
5.
Zurück zum Zitat Hayashi, Y., Mizoguchi, R.: Lesson planning by reuse of practical expertise in teaching strategies. In: Proceedings of the Annual Conference of JSAI 28, pp. 1−4 (2014) Hayashi, Y., Mizoguchi, R.: Lesson planning by reuse of practical expertise in teaching strategies. In: Proceedings of the Annual Conference of JSAI 28, pp. 1−4 (2014)
Metadaten
Titel
Proposal of an Instructional Design Support System Based on Consensus Among Academic Staff and Students
verfasst von
Shuya Nakamura
Takahito Tomoto
Takako Akakura
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-20618-9_37

Neuer Inhalt