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Radio

Die Menschen spüren die hohe Inflation beim täglichen Einkauf oder beim Blick auf die Stromabrechnung. Doch ein Viertel weiß den Begriff nicht richtig zu erklären, so eine aktuelle Umfrage. Das schürt Ängste und befeuert die Verlustaversion der Sparer. Bank- und Finanzberater müssen darauf reagieren.

Reize beeinflussen das Fühlen und Denken. Gezielt eingesetzt, führt Priming zu bestimmten Verhaltensweisen. Wie sich damit Teamarbeit, Verhandlungen oder das Selbstmanagement positiv formen lassen, erklärt Expertin Christa Kolodej im Interview. 

NXP Semiconductors hat die Entwicklungsplattform Orangebox vorgestellt. Diese bündelt die drahtlosen und kabelgebundenen Kommunikationslösungen im Auto in einem einzigen Domain Controller.

Ob Podcasts, Hörbücher, in sozialen Medien oder Twitter Spaces: Audio-Content wird immer beliebter. Unternehmen sollten Audio-Marketing auch für ihr B2B-Geschäft bedenken. 

Journalisten haben immer mehr Zeitdruck. Um ihnen zu helfen, die Qualität der Berichterstattung hoch zu halten, können Pressesprecher und andere PR-Experten den Journalisten gezielt Themen vorschlagen und Kontext liefern.

Die Werbeausgaben im Wertpapiermarkt sind deutlich gestiegen. Angesichts der Zinsflaute bei Sparprodukten nutzen Anbieter den Zeitpunkt, um Kunden auf Anlagen in Wertpapiere als Alternative aufmerksam zu machen.

Das New Normal rüttelt an den Grundfesten des stationären Handels in vielen Städten. Eine Stärkung der Besucherfrequenz gelingt wohl nur, wenn auch digitale Kommunikationskanäle in ihrem Potenzial ausgeschöpft werden.

Der cloudbasierte eTravel.Companion versorgt den Autofahrer mit relevanten und individuell angepassten Informationen. Der Reiseassistent ist mit dem Smartphone des Fahrers gekoppelt.

Zeitschriftenartikel

Open Access 01.12.2023 | Research

Joint hybrid-precoding design for MU-MISO systems with a subconnected architecture

In this study, we propose a joint hybrid-precoding algorithm for multiuser multiple-input single-output downlink systems. Specifically, we consider that the base station employs an energy-efficient hybrid-precoding subconnected (SC) architecture …

Open Access 01.12.2023 | Original Paper

The gender dimensions of travel time use in Germany

Time use during travel has been the subject of considerable research in recent years thanks to its crucial role in determining the utility of travel time. While most of these studies have documented the effects of demographics and trip …

Open Access 01.12.2023 | Regular article

Novelty and cultural evolution in modern popular music

The ubiquity of digital music consumption has made it possible to extract information about modern music that allows us to perform large scale analysis of stylistic change over time. In order to uncover underlying patterns in cultural evolution …

Open Access 01.12.2023 | Case Study

Design, development and performance analysis of cognitive assisting aid with multi sensor fused navigation for visually impaired people

The research and innovations in the field of wearable auxiliary devices for visually impaired and blind people are playing a vital role towards improving their quality of life. However, in spite of the promising research outcomes, the existing …

Buchkapitel

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Why Media Companies Need a Change Culture

Tentatively changing the layout of a daily newspaper in several steps or introducing a new column on Saturdays, a new competition on local radio or a changed broadcasting slot for the hit parade or a new slightly altered company logo or a new …

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

What the Communications Industry Still Needs to Internalise

In order to be able to implement changes successfully, a corresponding corporate culture is necessary. The following is an example of what the media and communications industry still needs to internalize for this.

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Influencer Branding in Brand Management

Research up to this point classifies SMIs as a category of opinion leaders, as they move within the bounds of social media. While opinion leaders are those members of a group who exert a stronger personal influence than others within the frame of …

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Definition of Social Media Influencers and their Relevance for Brand Management

“Social Media Influencers” (SMIs) became solely known through their online activities such as blogs, vlogs or Instagram posts. While celebrities are able to exert their influence online and offline, SMIs however are only able to mostly exert their …

In eigener Sache