Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

04.11.2017 | Ausgabe 3/2018

Electronic Commerce Research 3/2018

Recognition of business risks when purchasing goods on the Internet using GIS: experience from Slovakia

Zeitschrift:
Electronic Commerce Research > Ausgabe 3/2018
Autoren:
Pavol Kita, Zdenek Szczyrba, David Fiedor, Ales Letal

Abstract

For operators of Internet shops and their investors on the one hand, and suppliers on the other hand, knowledge of the consumer market is becoming critical in terms of the risk of non-payment for purchased goods, as most small e-shops maintain their stocks according to current demand. The aim of this paper is to identify customers who come from different districts of Slovakia and display a certain type of consumer behavior regarding the risk connected with willingness to pay for goods purchased via the Internet. To solve this problem we used data from a specialized e-retailer and Geographic Information Systems (GIS) as a Decision Support System generator for constructing maps of consumers to investigate the operation of an e-shop. In the article, we used data from the years 2012–2015 concerning 489 buyers, including their addresses and other geographical data about the consumers and their purchases, and integrated them into the GIS environment. Subsequently, the data were analyzed and documented by means of GIS and maps of consumers were generated. The result of this study is to show that GIS can play a significant role in the decision-making process of e-shops in support of a manager’s experience. The geographical results were evaluated statistically in order to offer a better information capability.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2018

Electronic Commerce Research 3/2018 Zur Ausgabe