Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

30.04.2019 | Focus | Ausgabe 11/2020

Soft Computing 11/2020

Recognizing important factors of influencing trust in O2O models: an example of OpenTable

Zeitschrift:
Soft Computing > Ausgabe 11/2020
Autoren:
Jing-Rong Chang, Mu-Yen Chen, Long-Sheng Chen, Wan-Ting Chien
Wichtige Hinweise
Communicated by Long-Sheng Chen.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Online-to-offline/offline-to-online (O2O) business models have attracted lots of enterprisers to enter this market. In such a fast-growing competition, some studies indicated that lack of trust will bring a great damage to O2O business. Related works already confirm trust is the key factor to the success of O2O. Besides, social media has been changing the way providers communicate with consumers. Negative comments in social media will decrease the consumers’ trust to O2O companies and platforms. Available O2O studies are almost always conducted by means of questionnaires or interviews, which cannot provide immediate customer response and require a lot of manpower and time. Since online reviews are the main information source for consumers. Therefore, this study presented a text mining-based scheme which uses text mining technique to find important factors from online electronic word-of-mouth, to replace the traditional questionnaire survey method of collecting data. Two feature selection methods, Support Vector Machines Recursive Feature Elimination and Least Absolute Shrinkage and Selection Operator have employed to select important factors that affect O2O trust. We also evaluate the performance of extracted feature subsets by Support Vector Machines. The findings can be referenced for O2O market enterprises to carefully response customers’ comments to avoid hurting customers’ trust and improve service quality.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 11/2020

Soft Computing 11/2020 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise