Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2008 | Conceptual/Theoretical Paper | Ausgabe 1/2008

Journal of the Academy of Marketing Science 1/2008

Reconfiguration of the conceptual landscape: a tribute to the service logic of Richard Normann

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 1/2008
Autoren:
Stefan Michel, Stephen L. Vargo, Robert F. Lusch

Abstract

This article is a tribute to the late Richard Normann, whose call for a “service logic” (Normann, Reframing Business: When the Map Changes the Landscape, Wiley, Chichester, p. 99, 2001) both parallels and enriches service-dominant (S-D) logic (Vargo and Lusch, J. Mark, 68:1–17, 2004a). Like Vargo and Lusch, Normann shifted the focus of the offering from an output to a process of value creation and perceived the firm as an organizer of this process, with the customer as a co-producer, rather than a receiver of value. He also argued that offerings are “frozen knowledge,” similar to Vargo and Lusch’s contention that the basis of exchange is applied operant resources (service) and suggested that the ‘dematerialization’ of resources increases their ‘liquidity’, which allows increased “density” for value creation. Thus, he suggested that firms need to “reframe business”—rethink the logic of value creation—to reveal opportunities in reconfiguring the value constellations of which they are part. This tribute explores these and other similarities and differences between Normann’s work and the evolving S-D logic.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2008

Journal of the Academy of Marketing Science 1/2008 Zur Ausgabe

Conceptual/Theoretical Paper

Managing the co-creation of value