Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

16.12.2019 | Ausgabe 1/2020

Asian Journal of Business Ethics 1/2020

Remarks on “Role of retaliation and value orientation in whistleblowing intentions” by Dhamija & Rai (2018)

Zeitschrift:
Asian Journal of Business Ethics > Ausgabe 1/2020
Autor:
Sebastian Oelrich
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

I comment on some mistakes made my Dhamija and Rai (Asian J. Bus. Ethics 7:37–52, 2018) in their paper “Role of retaliation and value orientation in whistleblowing intentions.” They fail to correctly interpret the overall model statistics, the F-test, which shows that some of their models have no explanatory power. I explain and give examples to readers on how to avoid this in the future. In addition, I give some suggestions on improving on this, additional issues, as well as an alternative means to interpret the results.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2020

Asian Journal of Business Ethics 1/2020 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise