Skip to main content

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Research Design, Data Generation, and the Research Instrument

verfasst von : W. Henning Blarr

Erschienen in: Organizational Ambidexterity

Verlag: Gabler Verlag

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Chapter six gives an overview of the research design (framework for the collection and analysis of data) and the relevant research methods (technique for the data collection for this study). This paper presents the earliest common research designs and chose the most appropriate ones. Then, the adequate research method and instruments were explained, followed by the operationalization of the variables, introduced in the previous chapter. After the final selection and evaluation of the data sample, this chapter ends with several tests to ensure the validity of data and constructs for the subsequent analysis.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Research Design, Data Generation, and the Research Instrument
verfasst von
W. Henning Blarr
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Gabler Verlag
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-8349-6859-3_5