Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Research on Blended Learning Activity and Application

verfasst von : Yanqing Wang, Guanglu Sun, Hui Shi

Erschienen in: e-Learning, e-Education, and Online Training

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

With the rapid development of information age, it produces a series of new ideas, new methods, new technology and new means. These appearance promote the reform of education to new steps. Modern education activities gradually emphasize autonomy, personalized and diversified. The role of the teacher also taught by a single person into the organizers of the learning resources, the designers of the learning process and learning behavior to guide and estimate learning results. In order to adapt to the modern education to cultivate talents for the target demand, educators are trying to seek a new way of teaching to adapt to the social development.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Li, K.-D., Zhao, J.-H.: Blended learning theory and application mode. Electrochem. Educ. (07) (2014) Li, K.-D., Zhao, J.-H.: Blended learning theory and application mode. Electrochem. Educ. (07) (2014)
2.
Zurück zum Zitat Qi, Z., Wang, Q.: Blended learning to our country college teachers challenge. Electrochem. Educ. Res. (07) (2015) Qi, Z., Wang, Q.: Blended learning to our country college teachers challenge. Electrochem. Educ. Res. (07) (2015)
3.
Zurück zum Zitat Meng, Q.S., Liu, X., Wu, Y.: Constructivism learning theory and mixed learning. Softw. Guide (Educ. Technol.) (08) (2016) Meng, Q.S., Liu, X., Wu, Y.: Constructivism learning theory and mixed learning. Softw. Guide (Educ. Technol.) (08) (2016)
4.
Zurück zum Zitat Zhan, Z., Li, X.: China electrochemical education. Blended learning: definition, strategy, status quo and development trend - dialogue with professor curtis bunker. Indiana University (12) (2009) Zhan, Z., Li, X.: China electrochemical education. Blended learning: definition, strategy, status quo and development trend - dialogue with professor curtis bunker. Indiana University (12) (2009)
5.
Zurück zum Zitat Huang, R., Martin, Zheng, L., Zhang, H.: Electrical education research. Curric. Des. Theory Based Hybrid Learn. (01) (2017) Huang, R., Martin, Zheng, L., Zhang, H.: Electrical education research. Curric. Des. Theory Based Hybrid Learn. (01) (2017)
6.
Zurück zum Zitat Zhang, S.: Theory and practice of formative assessment based on learning activities in a mixed learning environment. Northeast Normal University (2008) Zhang, S.: Theory and practice of formative assessment based on learning activities in a mixed learning environment. Northeast Normal University (2008)
Metadaten
Titel
Research on Blended Learning Activity and Application
verfasst von
Yanqing Wang
Guanglu Sun
Hui Shi
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-93719-9_36