In this paper, the theory of friction coefficient and thermal loads in slip state of a new hydro-viscous clutch has been studied and the influencing factors are determined. Furthermore, the friction characteristics test is designed. The test results show the variation tendency of friction coefficient when the hydro-viscous clutch operates at the difference temperature, difference normal pressure and difference rotating speed. The formula of different rotating speed on the impact of the coefficient of friction is fitted. The thermal load theory calculation reflects the temperature rising trend under different thermal loads of hydro-viscous clutch. Comparing the theoretical calculation and experimental results and analyzing the heat dissipation way of hydro-viscous clutch, it shows that the equation to calculating the thermal load that described the frictional state of frictional disk of hydro-viscous needs to be developed.
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Li-gang Ma Chang-le Xiang Ming-gang Du Liu-yang Guo
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Sequenznummer
33
BranchenIndex Online
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Bedingt durch die Altersstruktur vieler Kabelverteilnetze mit der damit verbundenen verminderten Isolationsfestigkeit oder durch fortschreitenden Kabelausbau ist es immer häufiger erforderlich, anstelle der Resonanz-Sternpunktserdung alternative Konzepte für die Sternpunktsbehandlung umzusetzen. Die damit verbundenen Fehlerortungskonzepte bzw. die Erhöhung der Restströme im Erdschlussfall führen jedoch aufgrund der hohen Fehlerströme zu neuen Anforderungen an die Erdungs- und Fehlerstromrückleitungs-Systeme. Lesen Sie hier über die Auswirkung von leitfähigen Strukturen auf die Stromaufteilung sowie die Potentialverhältnisse in urbanen Kabelnetzen bei stromstarken Erdschlüssen. Jetzt gratis downloaden!