Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Ausgabe 3/2012

Marketing Letters 3/2012

Revisiting low price guarantees: Does consumer versus retailer governance matter?

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 3/2012
Autoren:
Adilson Borges, Barry J. Babin

Abstract

Retailers often use low price guarantees (LPG) as a signal to attract consumers and increase sales. Consumers interpret LPGs as a signal that a particular retailer is committed to low prices. However, if more and more retailers employ LPGs, their effectiveness as a price signal wears off. As a result, retailers adapt increasingly extreme guarantees to get an advantage over the competition. Retailers, for instance, are experimenting with taking on the responsibility of looking for lower prices and automatically refunding consumers when a competitor offers a lower price for the same product. This research shows that automatic price protection of this sort might backfire under certain conditions. Three studies show that LPGs alone are not enough to signal low prices and that retailers combining large refunds with a retailer-enforced LPG obtain less favorable reactions than those implementing other types of LPGs.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2012

Marketing Letters 3/2012 Zur Ausgabe