Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

05.04.2019 | Original Article | Ausgabe 1/2019 Open Access

International Review on Public and Nonprofit Marketing 1/2019

Revisiting “the shotgun wedding of industry and academia”—empirical evidence from Finland

Zeitschrift:
International Review on Public and Nonprofit Marketing > Ausgabe 1/2019
Autoren:
Kati Suomi, Päivikki Kuoppakangas, Jari Stenvall, Elias Pekkola, Jussi Kivistö
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The purpose of this study is to further our understanding of dilemmas facing the third mission of universities. Through this dilemma-related information, we aim to provide paths for universities to reconcile these dilemmas and adopt a more holistic approach to university marketing. In so doing, we revisit “the shotgun wedding of industry and academia” (Hampden-Turner 1990, pp. 201–221). The dilemmas detected in this study revolve around two pairs, namely: “Highlighting intrinsic value of research vs. highlighting instrumental value of research” and “focusing on international scientific publications vs. focusing on popularization of science”. More than 700 verbal answers given by Finnish doctorates to one pair of open-ended questions were qualitatively content-analysed. As its main novelty, the study adopts dilemma approach and focuses on perceptions of the neglected group of doctorates who have exited academia. The study suggests that universities adopt a more holistic marketing approach by devoting more effort to strengthening stakeholder relationships and co-production and improving science communication and related incentives.

Unsere Produktempfehlungen

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Premium-Abo der Gesellschaft für Informatik

Sie erhalten uneingeschränkten Vollzugriff auf alle acht Fachgebiete von Springer Professional und damit auf über 45.000 Fachbücher und ca. 300 Fachzeitschriften.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2019

International Review on Public and Nonprofit Marketing 1/2019 Zur Ausgabe