Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

08.10.2020 | Ausgabe 1/2021

Marketing Letters 1/2021

Reward strategy spillover effects on observer cooperation in business networks

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2021
Autoren:
Hannah S. Lee, David A. Griffith
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s11002-020-09543-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Drawing on social comparison and equity theory, this study examines the influence of reward strategies a manufacturer in a focal dyad employs on the cooperative behaviors of other observing firms in a dealer network. We test the hypotheses using a survey of 234 auto manufacturer–dealership relationships. The results reveal that (1) reward observation frequency has a negative effect on the cooperation of observers, (2) observer network centrality amplifies the negative effect of reward observation frequency on the cooperation of observers, and (3) network density dampens the negative effect of reward observation frequency on the cooperation of observers. The findings suggest that managers must be aware of the nuanced consequences of this “spillover” effect of rewards in shaping their influence strategies within the context of the larger business network.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Zusatzmaterial
Nur für berechtigte Nutzer zugänglich
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2021

Marketing Letters 1/2021 Zur Ausgabe