Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Role Scientometric Researches’ Results in Management of Forming the Educational Trajectories in the Electronic Educational Environment

verfasst von : Svetlana V. Kalmykova, Peter N. Pustylnik, Elena M. Razinkina

Erschienen in: Interactive Collaborative Learning

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The system of the higher education continuously changes therefore there is a requirement of creation of new methods of training. Development of a control algorithm of process of formation of the most effective individual educational trajectory is very actual task. Results of scientometric researches allow to transform on the basis of modular approach variable part of the curriculum taking into account requirements of the most popular fields of activity. Formalization of model of information streams for the purpose of the choice of an optimal variant of network interaction when forming educational trajectories is offered.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Schellenberg, B.J.I., Bailis, D.S.: Predicting longitudinal trajectories of academic passion in first-year university students. Learn. Individ. Differ. 40, 149–155 (2015)CrossRef Schellenberg, B.J.I., Bailis, D.S.: Predicting longitudinal trajectories of academic passion in first-year university students. Learn. Individ. Differ. 40, 149–155 (2015)CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Börner, K., Scharnhorst, A.: Visual conceptualizations and models of science. J. Informetrics 3(3), 161–172 (2009)CrossRef Börner, K., Scharnhorst, A.: Visual conceptualizations and models of science. J. Informetrics 3(3), 161–172 (2009)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Nalimov, V.V., Mulchenko, Z.M.: Naukometriya. Main Edition of Physical and Mathematical Literature. Nauka Publishing House, Moscow (1969) Nalimov, V.V., Mulchenko, Z.M.: Naukometriya. Main Edition of Physical and Mathematical Literature. Nauka Publishing House, Moscow (1969)
4.
Zurück zum Zitat Teixeira, A.A.C., Sequeira, J.: Determinants of the international influence of a R&D organisation: a bibliometric approach. Eur. J. Sci. Res. 53(3), 400–430 (2011) Teixeira, A.A.C., Sequeira, J.: Determinants of the international influence of a R&D organisation: a bibliometric approach. Eur. J. Sci. Res. 53(3), 400–430 (2011)
Metadaten
Titel
Role Scientometric Researches’ Results in Management of Forming the Educational Trajectories in the Electronic Educational Environment
verfasst von
Svetlana V. Kalmykova
Peter N. Pustylnik
Elena M. Razinkina
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_37