Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Same, Same but Different. How Pictures Influence Emotional Responses of Users with Different Web Search Behaviours

verfasst von : Gerhard Mariarcher, Amata Ring, Anke Schneider

Erschienen in: Information and Communication Technologies in Tourism 2013

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Especially in the information-intensive tourism industry, searching for information is of major importance. In the context of online information search, a distinction between goal-directed and experiential searchers can be made. These two types of searchers have shown to differ in their perception of websites. As the notion “pictures are worth a thousand words” suggests, images are heavily used in advertising to convey information and trigger emotions. Besides the content of the picture, its low-level features have the power to shape the emotional quality. The purpose of this study is to link web search behaviour with emotional responses provoked by these stimulatory attributes. Following a between-subjects design, people were manipulated by randomly assigning them to one of the two search strategies. Results show that users with different web search strategies differ in their emotional responses initiated by pictures.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Same, Same but Different. How Pictures Influence Emotional Responses of Users with Different Web Search Behaviours
verfasst von
Gerhard Mariarcher
Amata Ring
Anke Schneider
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-36309-2_32