Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

13.02.2017 | Research Paper | Ausgabe 3/2018

EURO Journal on Transportation and Logistics 3/2018

Scheduled service network design with resource acquisition and management

Zeitschrift:
EURO Journal on Transportation and Logistics > Ausgabe 3/2018
Autoren:
Teodor Gabriel Crainic, Mike Hewitt, Michel Toulouse, Duc Minh Vu

Abstract

We present a new planning model for freight consolidation carriers, one that links strategic, resource acquisition, and allocation decisions with tactical, service network design-related decisions. Specifically, such as service network design models that recognize resource constraints, the model selects services and routes both commodities and the resources needed to support the services that transport them. In addition, the model recognizes that resources can be grouped into types that differ from one another with respect to capabilities, e.g., speeds, capacities, scheduling rules, etc. Ultimately, along with recognizing resource constraints, the model also makes strategic decisions such as how many resources of each type should be acquired, to what terminal new resources should be assigned, and which existing terminal-based resources should be reassigned. As such, the model can be used from a strategic planning, resource acquisition, mixing, and allocation perspective as it provides an estimate of the impact of such decisions on transportation costs. We extend a matheuristic for a service network design problem with a fixed set (both in number and allocation) of resources of a single type to one that can also make these acquisition and allocation decisions for multiple types of resource. Then, with an extensive computational study, we demonstrate the efficacy of the matheuristic and benchmark its performance against both a leading commercial solver and a column generation-based heuristic. Finally, we perform an extensive computational study to understand how the resource-related and service network design-related components of the model interact, including how freight volumes and cost structures impact how many resources should beacquired.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit dem Wirtschafts-Abo erhalten Sie Zugriff auf über 1 Mio. Dokumente aus mehr als 45.000 Fachbüchern und 300 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit dem Kombi-Abo erhalten Sie vollen Zugriff auf über 1,8 Mio. Dokumente aus mehr als 61.000 Fachbüchern und rund 500 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wie können Sie Stress im Fernstudium bewältigen?

Ein Fernstudium erfordert ein hohes Maß an Selbstorganisation und Disziplin. Das bedeutet oft Stress - Prüfungsstress, Abgabetermine, Zeitdruck… Stress wird dann zum Problem, wenn wir ihn nicht mehr im Griff haben. Wenn wir die Ursachen und auch Auswirkungen von Stress verstehen, ist das ein wichtiger Schritt hin zu einem erfolgreichen Stressmanagement. Lesen Sie in diesem Auszug aus dem Fachbuch "Stressmanagement im Fernstudium" wie Sie Ihren Stress effektiv bewältigen können. Inklusive Selbsttest.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise