Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Search Engine Ranking: A SEO Strategy

verfasst von : Enrique Simarro Sanchís

Erschienen in: Strategies in E-Business

Verlag: Springer US

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Internet means immediacy. Whatever happens now is almost instantly no longer valid, so being well ranked in the search engines is as ever of paramount importance. This is particularly relevant in the media, as a source of information for the user. If your competitors are better ranked than you are, you lose out on users, visits, pages visited and, consequently, you generate less income. Therefore, big media groups increasingly develop their SEO strategy in the short, medium, and long term, in order to be highly ranked in each and every search engine, which is something that involves different elements in the productive process. Our case study shows how a reputable newspaper improved its SEO strategy for its online edition so as to become more competitive and raise its ranking against its competition.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Enge E, Spencer S, Stricchiola J, Fishkin R (2012) The Art of SEO. Mastering Search Engine Optimization, 2nd edn. O’Reilly Media, Sebastopol, CA Enge E, Spencer S, Stricchiola J, Fishkin R (2012) The Art of SEO. Mastering Search Engine Optimization, 2nd edn. O’Reilly Media, Sebastopol, CA
Zurück zum Zitat Estrade Nieto JM, Jordán Soro D, Hernández Dauder MA (2012) Marketing digital: marketing móvil, SEO y analítica web. Anaya Multimedia - Anaya Interactiva, Madrid Estrade Nieto JM, Jordán Soro D, Hernández Dauder MA (2012) Marketing digital: marketing móvil, SEO y analítica web. Anaya Multimedia - Anaya Interactiva, Madrid
Zurück zum Zitat Fleischner, M. H. (2011): SEO made simple. Strategies for dominating the world’s largest search engine. Second edition. CreateSpace Independent Publishing Platform Fleischner, M. H. (2011): SEO made simple. Strategies for dominating the world’s largest search engine. Second edition. CreateSpace Independent Publishing Platform
Zurück zum Zitat Grappone J, Couzin G (2011) Search Engine Optimization. An Hour a Day, 3rd edn. Wiley Publishing, Indianapolis, IN Grappone J, Couzin G (2011) Search Engine Optimization. An Hour a Day, 3rd edn. Wiley Publishing, Indianapolis, IN
Zurück zum Zitat Jerkovic JI (2010) SEO Warrior. O’Reilly Media, Sebastopol, CA Jerkovic JI (2010) SEO Warrior. O’Reilly Media, Sebastopol, CA
Zurück zum Zitat Ledford JL (2009) Search Engine Optimization Bible, 2nd edn. Wiley Publishing, Indianapolis, IN Ledford JL (2009) Search Engine Optimization Bible, 2nd edn. Wiley Publishing, Indianapolis, IN
Zurück zum Zitat Prat M (2012) SEO – Posicionamiento de su sitio web en Google y otros buscadores. ENI, Barcelona Prat M (2012) SEO – Posicionamiento de su sitio web en Google y otros buscadores. ENI, Barcelona
Metadaten
Titel
Search Engine Ranking: A SEO Strategy
verfasst von
Enrique Simarro Sanchís
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer US
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4614-8184-3_8