Skip to main content

2009 | OriginalPaper | Buchkapitel

Sensors Model Student Self Concept in the Classroom

verfasst von : David G. Cooper, Ivon Arroyo, Beverly Park Woolf, Kasia Muldner, Winslow Burleson, Robert Christopherson

Erschienen in: User Modeling, Adaptation, and Personalization

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper we explore findings from three experiments that use minimally invasive sensors with a web based geometry tutor to create a user model. Minimally invasive sensor technology is mature enough to equip classrooms of up to 25 students with four sensors at the same time while using a computer based intelligent tutoring system. The sensors, which are on each student’s chair, mouse, monitor, and wrist, provide data about posture, movement, grip tension, arousal, and facially expressed mental states. This data may provide adaptive feedback to an intelligent tutoring system based on an individual student’s affective states. The experiments show that when sensor data supplements a user model based on tutor logs, the model reflects a larger percentage of the students’ self-concept than a user model based on the tutor logs alone. The models are further expanded to classify four ranges of emotional self-concept including frustration, interest, confidence, and excitement with over 78% accuracy. The emotional predictions are a first step for intelligent tutor systems to create sensor based personalized feedback for each student in a classroom environment. Bringing sensors to our children’s schools addresses real problems of students’ relationship to mathematics as they are learning the subject.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Sensors Model Student Self Concept in the Classroom
verfasst von
David G. Cooper
Ivon Arroyo
Beverly Park Woolf
Kasia Muldner
Winslow Burleson
Robert Christopherson
Copyright-Jahr
2009
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-02247-0_6