Skip to main content
main-content

Service Value

Aus der Redaktion

15.08.2018 | Kundenmanagement | Interview | Onlineartikel

"Ein Cashback-Bonus liefert häufig den entscheidenden Kaufimpuls"

Fast drei Viertel der Deutschen nutzen mindestens ein Treueprogramm. Welchen Effekt hat Loyalty Marketing für die Kundenbeziehung? Marketeer Veit Mürz erklärt im Interview, warum Cashback- und Loyalty-Programme sich nicht nur für Kunden, sondern auch für das Marketing auszahlen.

03.08.2018 | Kundensegmentierung | Im Fokus | Onlineartikel

De-Marketing ermittelt Profit-Killer

Unerwünschte Kunden sind ein öffentliches Tabuthema. Vor allem für Dienstleistungsunternehmen kann es jedoch profitsteigernd sein, die Zielgruppe mittels De-Marketing gezielt einzugrenzen. Wann und wie die Ausgrenzung funktioniert.

09.05.2018 | Kundenmanagement | Nachricht | Onlineartikel

Vom Schaden zum Service-Erlebnis

Wer den Schaden hat, braucht für den Spott nicht zu sorgen – oder erlebt ab sofort einen ganz besonderen Kundenservice. Zwei Versicherer haben sich Gedanken gemacht, wie sie im Schadenfall ihren Kunden das Leben erleichtern können.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

01.12.2018 | Original article | Ausgabe 1/2018 Open Access

Control of Tensile Stress in Prestressed Concrete Members Under Service Loads

In current design codes, crack control design criterion for prestressed concrete (PSC) members is stricter than conventional reinforced concrete (RC) members. In particular, it is stipulated that the net tensile stress of prestressing strands …

26.07.2018

Misleading by Example: The Effects of a Manager’s Unfair Customer Treatment on Service Employee Performance and Perceived Managerial Trustworthiness

We explore service worker reactions to a supervisor’s fair treatment of customers (i.e., customer-directed fairness), utilizing the group-value model of fairness to formulate two distinct predictions: (1) a status cuing effect, in which employees …

04.07.2018 | Survey Paper

A survey of sentiment analysis in social media

Sentiments or opinions from social media provide the most up-to-date and inclusive information, due to the proliferation of social media and the low barrier for posting the message. Despite the growing importance of sentiment analysis, this area …

15.05.2018 | Original Paper | Ausgabe 6/2018

Study of site suitability assessment of regional wind resources development based on multi-criteria decision

This paper proposed an evaluation method based on Ordered Weighted Average (OWA) and Geographic Information System (GIS) to evaluate the suitability of the development of wind energy resources. An evaluation index system was established on the …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Sustainable Development, Arguments for an Immaterial Ergonomics

The concern for sustainability recall ergonomics back to its initial objectives: in order to help the working activity to meet its anthropological expectations, by responding to the personal, ecological and societal requirements it faces. But to …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Who’s to Bless and Who’s to Blame

This chapter examines the construction of human trafficking as a problem by asking how subjects are made intelligible and practices made possible through the predominantly evangelical Christian religious abolitionist discourse. This chapter …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Value of Context-Awareness in Business Services

In accounting, cost theory, and other areas of economics, different conceptualizations of the term “value” exist and different approaches for how to determine value have been proposed. Context-awareness is supposed to create benefits for …

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Can the SDGs Promote Structural Transformation in Africa? An Empirical Analysis

The adoption of the 2030 Agenda for Sustainable Development by the UN General Assembly in 2015 has refocused global attention on the centrality of sustainability to the development discourse. Meanwhile, African countries are prioritising …

weitere Buchkapitel

Newsletter plus Fachwissen!

Erhalten Sie wöchentlich die wichtigsten News zu den Themen Ihres Fachgebiets und dazu noch kostenlosen Zugriff auf ausgewählte Buchkapitel und Fachzeitschriftenartikel aus unserer digitalen Fachbibliothek.

Jetzt kostenlos anmelden

Bücher

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Die Corporate Supply Strategy bei Phoenix Contact GmbH & Co. KG

Lesen Sie am Beispiel von Phoenix Contact, wie der Einkauf in einem weltweit agierenden Industrieunternehmen mit dezentralen Einkaufsstrukturen mit der 15M-Architektur der Supply-Strategie strategisch ausgerichtet werden kann.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise