Skip to main content
main-content

Über dieses Buch

Services and the Green Economy addresses a significant gap in the knowledge and understanding of sustainable economic development. Bringing together a range of expert contributions the book analyses the role of services and service industries in the transition to a greener economy. Framed by an approach within environmental economic geography, chapters written by leading researchers from a range of disciplines explore how service industries, service firms and service activities are at heart of green economic processes. Adopting a global perspective, it includes research from the US, Europe, South America and Japan, providing a detailed insight into how the crucial role of service industry activity has often been ignored in current understandings of a green economic transition.

Inhaltsverzeichnis

Frontmatter

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

1. Introduction: Services and the Green Economy

Andrew Jones, Patrik Ström, Brita Hermelin, Grete Rusten

Services and the ‘Greening’ of Economic Development

Frontmatter

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

2. Green Services Development: Aspects of Local Policy and Cross-Sector Interactions

Brita Hermelin

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

3. The Structure, Strategy and Geography of Green Certification Services

Grete Rusten

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

4. Remanufacturing as an Enabler for Green Service Models

Mitsutaka Matsumoto, Nabil Nasr

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

5. The Transformative Roles of Knowledge-Intensive Business Services in Developing Green ICT: Evidence from Gothenburg, Sweden

Xiangxuan Xu, Patrik Ström

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

6. Market Conditions for Sustainable Entrepreneurship: A Case Study of Green Support Services

Helge Lea Tvedt

Services and the Transition to Green Energy

Frontmatter

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. Greening Finance and Financing the Green: Considerations and Observations on the Role of Finance in Energy Transitions

Hans-Martin Zademach, Johanna Dichtl

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Carbon Offsetting and Corporate Strategies: The Case of Large German Firms

Britta Klagge, Sebastian Reimer

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

9. Who Is Driving the ‘Smart City’ Agenda? Assessing Smartness as a Governance Strategy for Cities in Europe

Håvard Haarstad

Contrasting Industry Cases: Engineering, Viticulture and Construction

Frontmatter

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

10. Service Engineering Research in Japan: Towards a Sustainable Society

Kentaro Watanabe, Masaaki Mochimaru, Yoshiki Shimomura

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

11. The Greening of Chilean Wineries Through Specialized Services

Andrew Berry, Nanno Mulder, Ximena Olmos

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

12. Keeping Up with the Pace of Green Building: Service Provision in a Highly Dynamic Sector

Christian Schulz, Bérénice Preller

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

13. Conclusion: The Central Role of Services in the Greening of the Economy

Andrew Jones, Patrik Ström, Brita Hermelin, Grete Rusten

Backmatter

Weitere Informationen

Premium Partner

Neuer InhaltNeuer InhaltNeuer InhaltPluta LogoNeuer Inhalt

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wie können Sie Stress im Fernstudium bewältigen?

Ein Fernstudium erfordert ein hohes Maß an Selbstorganisation und Disziplin. Das bedeutet oft Stress - Prüfungsstress, Abgabetermine, Zeitdruck… Stress wird dann zum Problem, wenn wir ihn nicht mehr im Griff haben. Wenn wir die Ursachen und auch Auswirkungen von Stress verstehen, ist das ein wichtiger Schritt hin zu einem erfolgreichen Stressmanagement. Lesen Sie in diesem Auszug aus dem Fachbuch "Stressmanagement im Fernstudium" wie Sie Ihren Stress effektiv bewältigen können. Inklusive Selbsttest. 
Jetzt gratis downloaden!

Sonderveröffentlichung

- ANZEIGE -

„Immer mehr Mittelständler entdecken Crowdlending“

Nicht nur Start-ups besorgen sich Kapital auf digitalem Weg, sondern zunehmend auch traditionelle Mittelständler. Christopher Gräz, CEO der Kapilendo AG, erklärt die Vorgehensweise von Crowd-Plattformen und deren Vorteile für etablierte Unternehmen.
Mehr dazu erfahren Sie hier!

Bildnachweise