Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

International Entrepreneurship and Management Journal 1/2015

Sex, gender, and individual entrepreneurial orientation: evidence from four countries

Zeitschrift:
International Entrepreneurship and Management Journal > Ausgabe 1/2015
Autoren:
A. Banu Goktan, Vishal K. Gupta

Abstract

The purpose of the present study is to examine the role of biological sex and gender identity in relation to individual entrepreneurial orientation (IEO). Data was collected in the United States, Hong Kong, India, and Turkey. Results suggest that IEO is higher among men and that among both males and females both masculinity and femininity are positively related to IEO. Finally, results show that androgynous identity contributes more to IEO than masculine, feminine or undifferentiated gender identities.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

International Entrepreneurship and Management Journal 1/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise