Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Original Paper | Ausgabe 2/2015

Review of Managerial Science 2/2015

SME innovativeness in buyer–seller alliances: effects of entry timing strategies and inter-organizational learning

Zeitschrift:
Review of Managerial Science > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Ricarda B. Bouncken, Robin Pesch, Sascha Kraus

Abstract

Small and medium-sized enterprises (SMEs) have to carefully decide their innovation timing and the associated market entry strategy to initiate change. The question of taking either a pioneer or a follower strategy for the innovation’s market entry has so far delivered controversial empirical results in large enterprises, while the performance implications of SMEs have been widely ignored. This is where our research sets out, investigating 169 established SMEs in a longitudinal study, with our results showing that SMEs take advantage of a pioneer strategy. As researched by a moderator analysis, a follower strategy can even have a reductive effect on performance: SMEs are not able to combine knowledge with allies downstream in the supply chain. Overall, our study delivers new insights into qualitative and quantitative change of established SMEs by employing a research design looking at the performance effects of strategies and knowledge combination among firms.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Review of Managerial Science 2/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise