Skip to main content
Erschienen in: International Review on Public and Nonprofit Marketing 2/2013

01.07.2013 | PhD Thesis Review

Social marketing: an application to the behaviour of breastfeeding

verfasst von: Oliva Maria Dourado Martins, Arminda Maria Finisterra do Paço, Ricardo José de Ascensão Gouveia Rodrigues

Erschienen in: International Review on Public and Nonprofit Marketing | Ausgabe 2/2013

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This is a summary of a PhD Thesis under the title “Marketing social: uma aplicação ao comportamento do aleitamento materno” (or “Social marketing: an application to the behaviour of breastfeeding”) that was supervised by the professors Arminda Paço and Ricardo Rodrigues, and defended by the author on October 15th, 2012, at the Department of Business and Economics, at University of Beira Interior, Covilhã, Portugal. Based on existing models in the literature and in order to achieve the objectives defined, between 2010 and 2012, a qualitative quantitative sequential research was conducted within the scope of social marketing to promote the individual behaviour change. The qualitative research developed a new model for analysing the mother’s intention regarding breastfeeding. In addition, to determine the significance of the agents and the variables that exert influence on the change, the quantitative research assessed the explained variance aimed at estimating the relevance of the predictive ability of the model. The most relevant contribution was the discovery of self-esteem as a significant variable for the attitude and the intention.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Social marketing: an application to the behaviour of breastfeeding
verfasst von
Oliva Maria Dourado Martins
Arminda Maria Finisterra do Paço
Ricardo José de Ascensão Gouveia Rodrigues
Publikationsdatum
01.07.2013
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
International Review on Public and Nonprofit Marketing / Ausgabe 2/2013
Print ISSN: 1865-1984
Elektronische ISSN: 1865-1992
DOI
https://doi.org/10.1007/s12208-013-0097-5

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2013

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2/2013 Zur Ausgabe