Skip to main content
main-content

Social Media Marketing

Aus der Redaktion

22.05.2019 | Kommunikation | Kolumne | Onlineartikel

Kollege Roboter in der Probezeit

Chatbots, Blogs oder Social Media – die Kommunikationswege zum Kunden sind im Zeitalter der Digitalisierung vielfältig und eröffnen eine breite Palette an Möglichkeiten und Chancen der Kontaktaufnahme und -pflege, die noch vor wenigen Jahren undenkbar waren. Aber ist die Kundenansprache dadurch auch besser geworden?

15.05.2019 | Onlinemarketing | Interview | Onlineartikel

"Online-Marketing muss agil sein"

Wegen der steigenden Komplexität verlieren sich Online-Marketer schnell in ineffizienten Aufgaben. Ein Marketing-Cockpit kann die Effizienz enorm steigern, wie Springer-Autor Bastian Sens im Interview mit Springer Professional erklärt.

16.04.2019 | Mediennutzung | Im Fokus | Onlineartikel

Youtube und seine Schattenseiten

Influencer in sozialen Medien wie Youtube werben, unterhalten und informieren in ihrer ganz eigenen Manier. Das Ziel ist Profit. Doch wie funktioniert die Maschinerie des Video-Portals? Eine Untersuchung liefert kritische Antworten.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

15.04.2019 | Article

An Essay on the Taxonomy and Trajectory of Social Media Marketing: From Customer Information to Customer Experience

In this paper, we propose a reference framework for the transition of competing approaches in social media marketing, which has drawn attention in recent years. In other words, the aim of this paper is to propose “standard” tactics about changes …

15.04.2019

Who Sets the Tone? Determining the Impact of Convergence Behaviour Archetypes in Social Media Crisis Communication

Convergence Behaviour Archetypes (CBA) describe the behavioural traits of individuals who spontaneously and collectively move towards emergency situations. If convergence is not managed effectively, unintended crisis management issues may emerge …

01.04.2019 | Branchen & Märkte | Ausgabe 4/2019

Was die Etablierten von den Jungen lernen können

Wie schaffen es Start-ups, mit sehr begrenzten Ressourcen neue, mitunter disruptive Angebote an den Markt zu bringen und erfolgreich zu verkaufen? Die klare Antwort: Sie wenden innovative Marketing- und Vertriebsansätze viel intensiver an als …

08.03.2019

Content shared between banks and users on the social ecosystem: an inductive exploratory inquiry

Social Media are a current and relevant phenomenon for the banking sector: their use is changing the way financial products and services are offered and the relationship banks have with clients and with stake-holders. Therefore, also for credit …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Contributions from Informal Geography to Close the Gap in Geographic Information Communication in a Digital World

Contemporary challenges and problems of society demand decision support systems that use geographic information. Even though geography since its origins has been a science with a strong transversal character, society has now made it become the …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Distributed Community Prediction for Social Graphs Based on Louvain Algorithm

Nowadays, the problem of community detection has become more and more challenging. With application in a wide range of fields such as sociology, digital marketing, bio-informatics, chemical engineering and computer science, the need for scalable …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Winery Operators’ Perceptions of Factors Affecting Wine Tourism Development

Wine tourism development requires the willingness of the winery owners to undertake tourism activities when running their business, thus meaning that a shift from a ‘pure product’ orientation to a tourism and hospitality mindset needs to occur.

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Social Media Usage Among Top European DMOs

The purpose of this study was to investigate social media usage by DMOs at Europe’s largest and most mature destinations (France, Germany, Italy, Russia, Spain, Turkey, United Kingdom). A systematic random sample of 752 social media postings by …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

Bücher

    Bildnachweise