Skip to main content
main-content

Social Media Marketing

Aus der Redaktion

16.08.2017 | Bankstrategie | Interview | Onlineartikel

"Gamification-Elemente begeistern Kunden"

Die kroatische OTP Bank setzt aus Online-Spielen bekannte Elemente ein, auf dass Kunden weitere Produkte bestellen und zu Mobilebanking-Kunden werden. Ilja Polivanovas, CEO bei Enga Systems, spricht im Interview über falsche Erwartungen, Erfolgsquoten und rechtliche Einschränkungen.

15.08.2017 | Kommunikation | Im Fokus | Onlineartikel

Whatsapp hebt Kundenkontakt auf neue Ebene

Whatsapp ist mit weltweit 1,3 Milliarden Nutzern eines der wohl verbreitetsten Kommunikationsmittel. Dass sich dieser Kanal auch bestens für den Kundenkontakt eignet, haben bisher nur wenige Unternehmen erkannt. 

10.08.2017 | Bankvertrieb | Im Fokus | Onlineartikel

Gamechanger im Privatkundengeschäft

Der Wettbewerb der Banken wird im Vertrieb gewonnen. Angesichts widriger Zinsbedingungen und Konkurrenz durch Fintechs ist geschickte Kommunikation gefragt. 

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

01.12.2017 | Original Article | Ausgabe 1/2017 Open Access

Beyond sponsorship - exploring the impact of cooperation between corporations and NGOs

Sponsorship is a key element of many companies’ marketing. At the same time, companies are increasingly concerned about corporate social responsibility (CSR) (Ditlev-Simonsen 2010 , Wirl 2014 , Scalet and Kelly 2010 , Martínez-Ferrero et al. 2016 …

01.12.2017 | Review Article | Ausgabe 1/2017 Open Access

Corporate social responsibility and international business: examining the nexus and gaps from a developing economy perspective

Research into Corporate Social Responsibility (CSR) in Ghana generally, has seen increased scholarly attention but same cannot be said of the specific area of CSR and International Business (IB), ironically though much of the data on CSR research …

01.12.2017 | Research | Ausgabe 1/2017 Open Access

Seeing through the network: Competitive advantage in the digital economy

Firms operate in an environment that is increasingly permeated with digital technology. The incorporation of digital technology into products, services, and operations has significant implications on how firms can attain and sustain competitive …

01.12.2017 | Research | Ausgabe 1/2017 Open Access

Using attractiveness model for actors ranking in social media networks

With the wide spread of social media networks nowadays, it has become possible to acquire insights into and knowledge about a wide variety of more or less numerous communities interacting through the Internet. Moreover, applying analytic …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Introduction

The introduction outlines the premise and organization of Death, Image, Memory. It provides a brief account of the genocide in Rwanda, its preparation, historical context and execution. The long–term legacy of the genocide, as well as issues of …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 1: Image, Evidence, Memory

This chapter explores the media coverage of the genocide in Rwanda, journalistic practices and issues of access and ethics. It then briefly outlines how the genocide and its aftermath have been represented in fiction and documentary film before …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 2: Images of After: Gilles Peress and Sebastião Salgado

This chapter focuses on professional photographic representations of the genocide in Rwanda and its aftermath. It examines the work of Gilles Peress, published in The Silence (1995), and Sebastião Salgado, published in Migrations: Humanity in …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 5: ‘I Remember Them’—Keepers of Memory (2004)

This chapter explores the role of documentary images in recording, memorializing and mediating the genocide in Rwanda, and especially the importance of spoken testimony and its capture on film. After a discussion of the relationship between film …

weitere Buchkapitel

Newsletter plus Fachwissen!

Erhalten Sie wöchentlich die wichtigsten News zu den Themen Ihres Fachgebiets und dazu noch kostenlosen Zugriff auf ausgewählte Buchkapitel und Fachzeitschriftenartikel aus unserer digitalen Fachbibliothek.

Jetzt kostenlos anmelden

Bücher

Bildergalerien

17.11.2015 | Public Relations | Bildergalerie

PR-Bild-Award 2015

Zum Jubiläum des PR-Bild-Awards wurde in diesem Jahr auch ein Preis in der Sonderkategorie "Social Media" verliehen. Fotos aus Deutschland, Österreich und der Schweiz gingen in das Rennen um das beste PR-Foto 2015. Die Gewinner im Überblick.

Veranstaltungen

12.10.2017 - 24.10.2017 | Onlinemarketing | Veranstaltung

4HEROES - Digital Marketing Conference

Auf der Konferenz referieren Branchenkenner über Trends, Produktinnovationen und praxistaugliche Lösungen des digitalen Marketings.

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Digitale Markenführung mit Display-Advertising

Wie setzen Sie Display Advertising effektiv für die digitale Markenführung ein? Auf welche Kennzahlen kommt es bei Planung, Einkauf, Optimierung und Bewertung an? Dieser Auszug aus dem Fachbuch „Brand Evolution - Moderne Markenführung im digitalen Zeitalter“ (Springer Gabler, 2017) gibt Antworten! Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise