Skip to main content
main-content

Social Media Marketing

Aus der Redaktion

20.01.2017 | Social-Media | Im Fokus | Onlineartikel

Promotion bringt Inhalten Aufmerksamkeit

Entscheider verabschieden sich zunehmend von der Idee, viel Inhalt für wenig Geld zu streuen. Content Promotion darf wieder kosten. 

16.01.2017 | Krisenkommunikation | Im Fokus | Onlineartikel

Wie Sie Kommunikationskrisen meistern

Krisen sind für jedes Unternehmen eine Herausforderung. Was Firmen in der Kommunikation beachten sollten, zeigt der erste Teil dieser Serie.  

05.01.2017 | Fintechs | Nachricht | Onlineartikel

Finanz-Tweets finden nur wenig Interesse

Soziale Medien sind auch für die Finanzbranche ein wichtiger Kommunikationskanal. Besonders die online-affinen Fintechs müssten dort für Aufmerksamkeit sorgen. Doch das Desinteresse überwiegt.

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

21.01.2017

Big Data Paradigm: What is the Status of Privacy and Security?

We extended the big data body of knowledge by analyzing the longitudinal literature to highlight important research topics and identify critical gaps. We initially collected 79,012 articles from 1900 to 2016 related to big data. We refined our …

21.01.2017 | Research Paper Open Access

Naked and Unashamed: Investigations and Applications of the Effects of Naturist Activities on Body Image, Self-Esteem, and Life Satisfaction

Body image dissatisfaction is a serious, global problem that negatively affects life satisfaction. Several claims have been made about the possible psychological benefits of naturist activities, but very little empirical research has investigated …

21.01.2017 | Original Paper

Male Versus Female: How the Gender of Apologizers Influences Consumer Forgiveness

In a corporate apology, the apologizer can be either a male or a female. How does the gender of the apologizer influence consumer forgiveness? We suggest that the relative effectiveness of corporate apologies made by males versus females depends …

20.01.2017 | Original Paper

Pareto-improving income redistribution: expanding consumer access to the vaccines market

Economic theory has proved that income redistribution in imperfectly competitive markets can increase social welfare and lead to Pareto-improving situations. This paper shows that, under certain assumptions, self-financing tax subsidy schemes can …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Lobbying and Public Affairs in Europe: Some Comparative Remarks

When dealing with the various interest group systems and lobbying industries of EU countries, an analyst can encounter various obstacles. In this chapter, we comment on the methodological problems arising from such analysis, such as the lack of …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Croatia

Each country chapter of this volume provides an overview of the national lobbying industry, taking into consideration also institutional, historical and cultural variables, and placing the analysis of lobbying and public affairs into a wider …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Belgium

Each country chapter of this volume provides an overview of the national lobbying industry, taking into consideration also institutional, historical and cultural variables, and placing the analysis of lobbying and public affairs into a wider …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cyprus

Each country chapter of this volume provides an overview of the national lobbying industry, taking into consideration also institutional, historical and cultural variables, and placing the analysis of lobbying and public affairs into a wider …

weitere Buchkapitel

Bücher

Bildergalerien

17.11.2015 | Public Relations | Bildergalerie

PR-Bild-Award 2015

Zum Jubiläum des PR-Bild-Awards wurde in diesem Jahr auch ein Preis in der Sonderkategorie "Social Media" verliehen. Fotos aus Deutschland, Österreich und der Schweiz gingen in das Rennen um das beste PR-Foto 2015. Die Gewinner im Überblick.

Veranstaltungen

02.03.2017 - 02.03.2017 | Vertriebsmanagement | München | Veranstaltung

Sales Marketing Messe 2017

Unter dem Motto: „Kunden finden, Kunden binden –  Impulse für den Vertrieb“ treffen sich Marketing- und Vertriebsleiter aus Konzernen und mittelständischen Unternehmen.

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche

Whitepaper

- ANZEIGE -

CSO Insights 2016 Sales Enablement Optimization Study

Unternehmen steigern jährlich ihre Ziele ohne ihr Vertriebsteam angemessen vorzubereiten, zu schulen und auszurüsten. Dies stellt eine große Herausforderung dar. Unsere 2016 Sales Enablement Optimization Study (englisch) zeigt, dass ein strategischer und integrierter Ansatz für Sales Force Enablement notwendig ist, um dieser Herausforderung gewachsen zu sein.

Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise