Skip to main content
main-content

Social Media Marketing

Aus der Redaktion

21.06.2017 | Werbewirkungsforschung | Im Fokus | Onlineartikel

Stärkere Werbewirkung durch emotionale Botschaften

Die emotionale Ansprache ist der wichtigste Erfolgstreiber der Werbung. Aber die wenigsten Kampagnen vertrauen auf einfache, emotionale Botschaften für's Unterbewusstsein. 

14.06.2017 | Krisenkommunikation | Im Fokus | Onlineartikel

Checklisten für den Ernstfall

Vor der Krise ist nach der Krise. Denn Unternehmen, die allein mit einem Krisenhandbuch vorsorgen, sind auf Kommunikationskrisen nicht ausreichend vorbereitet.

12.06.2017 | Markenstrategie | Im Fokus | Onlineartikel

Soziale Medien als Herausforderung für den Mittelstand

An Sozialen Medien kommt heute kein Unternehmen mehr vorbei. Doch wie können kleine und mittlere Unternehmen Facebook & Co. erfolgreich in ihre digitale Gesamtstrategie einbinden?

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

01.12.2017 | Original Article | Ausgabe 1/2017 Open Access

Beyond sponsorship - exploring the impact of cooperation between corporations and NGOs

Sponsorship is a key element of many companies’ marketing. At the same time, companies are increasingly concerned about corporate social responsibility (CSR) (Ditlev-Simonsen 2010 , Wirl 2014 , Scalet and Kelly 2010 , Martínez-Ferrero et al. 2016 …

01.12.2017 | Review Article | Ausgabe 1/2017 Open Access

Corporate social responsibility and international business: examining the nexus and gaps from a developing economy perspective

Research into Corporate Social Responsibility (CSR) in Ghana generally, has seen increased scholarly attention but same cannot be said of the specific area of CSR and International Business (IB), ironically though much of the data on CSR research …

01.12.2017 | Research | Ausgabe 1/2017 Open Access

Seeing through the network: Competitive advantage in the digital economy

Firms operate in an environment that is increasingly permeated with digital technology. The incorporation of digital technology into products, services, and operations has significant implications on how firms can attain and sustain competitive …

01.12.2017 | Research | Ausgabe 1/2017 Open Access

Ethnic entrepreneurs and online home-based businesses: an exploratory study

This exploratory, qualitative study considers how online home-based businesses offer opportunities for ethnic entrepreneurs to ‘break out’ of traditional highly competitive and low margin sectors. Previous studies have found a positive association …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Digital Ethnography Theories, Models and Case Studies

The ethnography is a non-standard methodology utilized to study the culture and the interactions of social actors in a cultural context. With the development of the Web were born the first ethnographic applications to the cyberspace and currently …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cultivating Storytelling Practice: “Every Uses of Words to Everybody”

The chapter aims to contribute to reflection about new form of emerging literacy starting from communicational changes which characterize new social and cultural paradigm due to more and more use of electronic media. Therefore, we will show some …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Qualitative and Quantitative Comparison of the Entrance Draft Tests and the Entrance Tests Results in Mathematics

This contribution deals with the qualitative and quantitative comparison of the entrance draft tests and the entrance tests in mathematics for the bachelor and master study applicants at the Faculty of Military Technology at the University of …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cultural and Natural Heritage Challenges

Every cultural heritage object and its content has its unique character and calls for an individual approach considering safety, protection, security, risk-preparedness and further viable use. The public usually know about high-value losses of …

weitere Buchkapitel

Newsletter plus Fachwissen!

Erhalten Sie wöchentlich die wichtigsten News zu den Themen Ihres Fachgebiets und dazu noch kostenlosen Zugriff auf ausgewählte Buchkapitel und Fachzeitschriftenartikel aus unserer digitalen Fachbibliothek.

Jetzt kostenlos anmelden

Bücher

Bildergalerien

17.11.2015 | Public Relations | Bildergalerie

PR-Bild-Award 2015

Zum Jubiläum des PR-Bild-Awards wurde in diesem Jahr auch ein Preis in der Sonderkategorie "Social Media" verliehen. Fotos aus Deutschland, Österreich und der Schweiz gingen in das Rennen um das beste PR-Foto 2015. Die Gewinner im Überblick.

Veranstaltungen

12.10.2017 - 24.10.2017 | Onlinemarketing | Veranstaltung

4HEROES - Digital Marketing Conference

Auf der Konferenz referieren Branchenkenner über Trends, Produktinnovationen und praxistaugliche Lösungen des digitalen Marketings.

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Digitale Markenführung mit Display-Advertising

Wie setzen Sie Display Advertising effektiv für die digitale Markenführung ein? Auf welche Kennzahlen kommt es bei Planung, Einkauf, Optimierung und Bewertung an? Dieser Auszug aus dem Fachbuch „Brand Evolution - Moderne Markenführung im digitalen Zeitalter“ (Springer Gabler, 2017) gibt Antworten! Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise