Skip to main content
main-content

Social Media Marketing

Aus der Redaktion

14.12.2017 | Recruiting | Im Fokus | Onlineartikel

So gelingt HR-Content-Marketing

Junge Talente lassen sich nicht mehr ködern, indem Unternehmen ziellos ihre Vorzüge ausposaunen. Im Bereich Human Resources muss daher eine Content-Marketing-Strategie her, die sich der wahren Bedürfnisse potentieller Bewerber annimmt.

13.12.2017 | Kundenservice | Im Fokus | Onlineartikel

Kollege Roboter mischt beim Kundenservice mit

Das wichtigste Ziel für Unternehmen im Kundenservice ist die Steigerung der Kundenzufriedenheit. Mithilfe von Automatisierung und KI können die Prozesse optimiert, die Kommunikation verbessert und die Kundenzufriedenheit erhöht werden.

08.12.2017 | Marketingstrategie | Im Fokus | Onlineartikel

Marken im Einhorn-Rausch

Einhörner begegnen Verbrauchern momentan an jeder Ecke. Auch Ananas, Flamingos, Eulen oder Regenbogen zieren etliche Produkte des täglichen Bedarfs. Wie Marken von den beliebten Trendmotiven profitieren. 

weitere Artikel

Weiterführende Themen

Übergeordnet

Verwandt

Zeitschriftenartikel

01.12.2018 | Original Article | Ausgabe 1/2018

Learning from noisy label proportions for classifying online social data

Inferring latent attributes (e.g., demographics) of social media users is important to improve the accuracy and validity of social media analysis methods. While most existing approaches use either heuristics or supervised classification, recent …

01.03.2018 | Original Paper | Ausgabe 1/2018 Open Access

Restrained mobility in a high-accessible and migrant-rich area in downtown Beijing

Immigrants have become an important source of population growth in many countries, such as the United States [ 1 ], Canada [ 2 ], and Australia [ 3 ]. The literature on the travel behavior of immigrants is growing, because transportation scholars …

12.12.2017 | Original Paper

Can a Good Person be a Good Trader? An Ethical Defense of Financial Trading

In a 2015 article entitled “The Irrelevance of Ethics,” MacIntyre argues that acquiring the moral virtues would undermine someone’s capacity to be a good trader in the financial system and, conversely, that a proper training in the virtues of good …

11.12.2017 | Original Paper

David and Goliath: causes and effects of coopetition between start-ups and corporates

Coopetition (collaboration between competitors) among young firms (i.e. start-ups) and larger, more established firms (i.e. corporates) may be beneficial for both partners as each party typically has something to offer that is missing in the …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Introduction

The introduction outlines the premise and organization of Death, Image, Memory. It provides a brief account of the genocide in Rwanda, its preparation, historical context and execution. The long–term legacy of the genocide, as well as issues of …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 1: Image, Evidence, Memory

This chapter explores the media coverage of the genocide in Rwanda, journalistic practices and issues of access and ethics. It then briefly outlines how the genocide and its aftermath have been represented in fiction and documentary film before …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 2: Images of After: Gilles Peress and Sebastião Salgado

This chapter focuses on professional photographic representations of the genocide in Rwanda and its aftermath. It examines the work of Gilles Peress, published in The Silence (1995), and Sebastião Salgado, published in Migrations: Humanity in …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Chapter 5: ‘I Remember Them’—Keepers of Memory (2004)

This chapter explores the role of documentary images in recording, memorializing and mediating the genocide in Rwanda, and especially the importance of spoken testimony and its capture on film. After a discussion of the relationship between film …

weitere Buchkapitel

Newsletter plus Fachwissen!

Erhalten Sie wöchentlich die wichtigsten News zu den Themen Ihres Fachgebiets und dazu noch kostenlosen Zugriff auf ausgewählte Buchkapitel und Fachzeitschriftenartikel aus unserer digitalen Fachbibliothek.

Jetzt kostenlos anmelden

Bücher

Bildergalerien

17.11.2015 | Public Relations | Bildergalerie | Galerie

PR-Bild-Award 2015

Zum Jubiläum des PR-Bild-Awards wurde in diesem Jahr auch ein Preis in der Sonderkategorie "Social Media" verliehen. Fotos aus Deutschland, Österreich und der Schweiz gingen in das Rennen um das beste PR-Foto 2015. Die Gewinner im Überblick.

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Digitale Markenführung mit Display-Advertising

Wie setzen Sie Display Advertising effektiv für die digitale Markenführung ein? Auf welche Kennzahlen kommt es bei Planung, Einkauf, Optimierung und Bewertung an? Dieser Auszug aus dem Fachbuch „Brand Evolution - Moderne Markenführung im digitalen Zeitalter“ (Springer Gabler, 2017) gibt Antworten! Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise