Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Soundcool Project: Collaborative Music Creation

verfasst von : Elena Robles Mateo, Jaime Serquera, Nuria Lloret Romero, Jorge Sastre Martínez

Erschienen in: Teaching and Learning in a Digital World

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper addresses four criteria that the Soundcool project meets: to “be sustainable”, “be future-oriented”, “be transformative” and “be innovative”. Soundcool is a pedagogical and technological project. A brief description of the technology behind Soundcool will be useful for the reader before addressing the four criteria. Soundcool is like a “Lego” for sound; Soundcool is composed of a series of software modules that run on a central computer, or host computer. Each module is sort of a musical instrument; it could be a synthesizer, a sampler, a sound effect processor, etc. these modules can be interconnected in different ways allowing the users, i.e. the students, to create their own arrangements, as we call the module creations and interconnections. Then, each module can be controlled either with the mouse or, what is more interesting, with a mobile device through WiFi. This way, every student can control one or several modules of the whole arrangement from their mobile device contributing to a collaborative and participative experience.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Sastre, J., Cerdà, J., García, W., Hernàndez, C.A., Lloret, N., Murillo, A., Picó, D., Serrano, J.E., Scarani, S., Dannenberg, R.B.: New technologies for music education. In: Proceedings of the 2nd International Conference on e-Learning and e-Technologies in Education (ICEEE) Ed., pp. 149–154. IEEE (2013) Sastre, J., Cerdà, J., García, W., Hernàndez, C.A., Lloret, N., Murillo, A., Picó, D., Serrano, J.E., Scarani, S., Dannenberg, R.B.: New technologies for music education. In: Proceedings of the 2nd International Conference on e-Learning and e-Technologies in Education (ICEEE) Ed., pp. 149–154. IEEE (2013)
Zurück zum Zitat Regelski, A.T.: Music and music education: theory and praxis for ‘making a difference. In: Lines, D.K. (ed.) Music Education for the New Millennium: Theory and Practice Futures for Music Teaching and Learning. Blackwell Publishing, Malden (2005) Regelski, A.T.: Music and music education: theory and praxis for ‘making a difference. In: Lines, D.K. (ed.) Music Education for the New Millennium: Theory and Practice Futures for Music Teaching and Learning. Blackwell Publishing, Malden (2005)
Zurück zum Zitat Nicolls, S.: Seeking out the spaces between: using improvisation in collaborative composition with interactive technology. Leonardo Music J. 20, 47–55 (2010)CrossRef Nicolls, S.: Seeking out the spaces between: using improvisation in collaborative composition with interactive technology. Leonardo Music J. 20, 47–55 (2010)CrossRef
Zurück zum Zitat Almirón, M.E., Porro, S.: Las Tic en la enseñanza: un análisis de casos (ICT in education: an analysis of cases). Revista Electrónica de Investigación Educativa 16(2), 152–160 (2014) Almirón, M.E., Porro, S.: Las Tic en la enseñanza: un análisis de casos (ICT in education: an analysis of cases). Revista Electrónica de Investigación Educativa 16(2), 152–160 (2014)
Zurück zum Zitat Zabala, V., Arnau, L.: Métodos para la enseñanza de las competencias (Methods for teaching of skills), Barcelona, Graó, pp. 59–81 (2014) Zabala, V., Arnau, L.: Métodos para la enseñanza de las competencias (Methods for teaching of skills), Barcelona, Graó, pp. 59–81 (2014)
Metadaten
Titel
Soundcool Project: Collaborative Music Creation
verfasst von
Elena Robles Mateo
Jaime Serquera
Nuria Lloret Romero
Jorge Sastre Martínez
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_50