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2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. Individuelles Targeting und Privacy

verfasst von : Sascha Stürze, Markus Hoyer, Claudio Righetti, Matthias Rasztar

Erschienen in: Agiles Marketing Performance Management

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Zusammenfassung

In Kap. 3 sind wir auf die immensen Größenordnungen an Investments eingegangen, die mittlerweile in digitales Marketing fließen und auf den Anteil, der möglichst individuell ausgesteuert wird.

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Fußnoten
2
Tedlow, R.A.: New and Improved: The Story of Mass Marketing in America, Basic Books, 1990; sowie: Tedlow, R.A. / Jones, G.: The Rise and Fall of Mass Marketing, Routledge, 1993.
 
3
Kara, A. / Kaynak, E.: Markets of a Single Customer: Exploiting Conceptual Developments in Market Segmentation, In: European Journal of Marketing, Vol. 31(11/12), 1997, S. 873–885.
 
4
Edelman, D.: Segment-of-One Marketing, https://​www.​bcg.​com/​publications/​1989/​strategy-segment-of-one-marketing (abgerufen am 28.02.2021).
 
6
Haan, E. / Wiesel, T. / Pauwels, K.: The effectiveness of different forms of online advertising for purchase conversion in a multiple-channel attribution framework, In: International Journal of Research in Marketing, Vol.​ 33(3), 2016, S. 491–507.
 
7
Marotta, V. / Vibhanshu, A. / Acquisti, A.: Online Tracking and Publishers’ Revenues: An Empirical Analysis; Preliminary Draft, https://​weis2019.​econinfosec.​org/​wp-content/​uploads/​sites/​6/​2019/​05/​WEIS_​2019_​paper_​38.​pdf (abgerufen am 07.03.2021).
 
8
Pritchard, M.: Commentary: Half My Digital Advertising is Wasted …; In: Journal of Marketing, Vol. 85(1), 2021, S. 26–29.
 
9
Aral, S.: What Digital Advertising Gets Wrong, https://​hbr.​org/​2021/​02/​what-digital-advertising-gets-wrong (abgerufen am 07.03.2021).
 
10
Fung, K.: Why Fraudulent Ad Networks Continue to Thrive, https://​hbr.​org/​2015/​10/​why-fraudulent-ad-networks-continue-to-thrive (abgerufen am 07.03.2021).
 
11
Lomas, N.: Facebook knew for years ad reach estimates were based on ‚wrong data‘ but blocked fixes over revenue impact, per court filing, https://​techcrunch.​com/​2021/​02/​18/​facebook-knew-for-years-ad-reach-estimates-were-based-on-wrong-data-but-blocked-fixes-over-revenue-impact-per-court-filing (abgerufen am 07.03.2021).
 
12
Willshire, A.: Attribution is broken, here’s how to fix it, https://​www.​marketingweek.​com/​digital-attribution-is-broken-heres-how-to-fix-it/​ (abgerufen am 07.03.2021).
 
13
Pauwels, K.: Advertisers are too focused on hypertargeting individuals that they have UNDER-invested in awareness, https://​www.​linkedin.​com/​posts/​prof-dr-koen-pauwels-0789713_​unified-marketing-frameworkwhen-to-use-which-activity-6757793797658202​112-n_​Jr/​ (abgerufen am 07.03.2021).
 
15
Ghosh, D.: How GDPR Will Transform Digital Marketing, https://​hbr.​org/​2018/​05/​how-gdpr-will-transform-digital-marketing (abgerufen am 07.03.2021).
 
16
O.A.: No need to mourn the death of the third-party cookie, https://​thenextweb.​com/​podium/​2020/​05/​14/​no-need-to-mourn-the-death-of-the-third-party-cookie/​ (abgerufen am 07.03.2021).
 
17
Hensel, A.: Cookiepocalypse: What the death of the third-party cookie means for retailers, https://​www.​modernretail.​co/​platforms/​cookiepocalypse-what-the-death-of-the-third-party-cookie-means-for-retailers/​ (abgerufen am 07.03.2021).
 
18
O.A.: Why AI means the return of contextual targeting, https://​www.​warc.​com/​newsandopinion/​news/​why-ai-means-the-return-of-contextual-targeting/​43241 (abgerufen am 07.03.2021).
 
19
Graham, M.: Amazon’s ad business will gain the most share this year, according to analyst survey, https://​www.​cnbc.​com/​2021/​01/​12/​amazons-ad-business-will-gain-most-share-this-year-analyst-survey-.​html (abgerufen am 07.03.2021).
 
20
O.A.: Apple’s privacy policy kicks Facebook where it hurts, https://​www.​economist.​com/​business/​2021/​02/​06/​apples-privacy-policy-kicks-facebook-where-it-hurts (abgerufen am 07.03.2021).
 
21
O.A.: FLoC: Mit dieser Technik will Google die Third-Party-Cookies ersetzen, https://​t3n.​de/​news/​floc-technik-google-third-party-cookies-werbung-personalisiert-targeting-1352751/​ (abgerufen am 07.03.2021).
 
22
O.A.: Apple’s privacy policy kicks Facebook where it hurts, https://​www.​economist.​com/​business/​2021/​02/​06/​apples-privacy-policy-kicks-facebook-where-it-hurts (abgerufen am 07.03.2021).
 
Metadaten
Titel
Individuelles Targeting und Privacy
verfasst von
Sascha Stürze
Markus Hoyer
Claudio Righetti
Matthias Rasztar
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-34815-1_7