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2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

3. Nicht unbedingt die „Besten“, oft machen die „Gleichsten“ Karriere

verfasst von : Veronika Hucke

Erschienen in: Mit Vielfalt und Fairness zum Erfolg

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Zusammenfassung

In diesem Kapitel lernen Sie einige der wichtigsten Barrieren kennen, die – jenseits der persönlichen Eignung und Motivation – den Aufstieg von Menschen im Unternehmen behindern können. Sie sind der Grund dafür, dass viele Organisationen trotz positiver Intentionen und lautstarker Bekundungen keine echten „Meritokratien“ sind, in denen ausschließlich die eigene Qualifikation über den Aufstieg entscheidet und sich die „Besten“ automatisch durchsetzen. Stattdessen machen diese Hindernisse gezielte Maßnahmen erforderlich, um gleiche Voraussetzungen zu schaffen, und sind daher wesentliche Themenfelder im Rahmen einer D&I-Strategie.

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Fußnoten
1
Originaltext: „But as companies internationalize, their employees become geographically dispersed and lose their shared assumptions and norms. People in different countries react to inputs differently, communicate differently and make decisions differently. […] The closer the space we share and the more similar our cultural backgrounds, the stronger our reliance on unspoken cues.“ […] „Because we aren’t in the same place, we can’t read one another’s body language – and because we’re from different cultures, we probably couldn’t read it accurately even if we were within arm’s length. The more we work with people from different cultures in far-flung locations, the less we pick up on subtle meaning and the more we fall victim to misunderstanding and inefficiency“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
2
Originaltext: „Cultral awareness, then, is understanding states of mind, your own and those of the people you meet. […] dimensions of culture provide us with a frame of reference for analyzing ways in which people attribute meaning to the world around them“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
3
Originaltext: „For Asians, feeling good about themselves is likely to be tied to the sense that they are in harmony with the wishes of the groups to which they belong and are meeting the group’s expectations“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
4
Originaltext: „April Ryan: Will you meet with the Black Caucus? Trump: Do you know them? How about Michael Jordan? Miles Davis? Frederick Douglass?“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
5
Originaltext: „I’m pleased he didn’t ask her to sweep & mop in the room where the press conference was held“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
6
Originaltext: „Your brain refuses to see it as hollow, simply because it is so unlikely and this demonstrates the immense power of top down knowledge, which will actually counter signals bottom-up from the senses and force an extraordinary illusion in which the sensory information of the present is cancelled by immanent knowledge derived from the past because you have seen so many faces all with their noses sticking out. So it is just impossible to see that as correctly hollow“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
7
Originaltext: „For severe storms, where taking protective action would have the greatest potential to save lives, the masculinity-femininity of a hurricane’s name predicted its death toll“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
8
Originaltext: „We have a limited bucket of resources for activities like decision making and impulse control, and when we use these up, we don’t have as much for the next activity“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
9
Originaltext: „We are not sure that any of this conversation could be classed as unconscious bias, but there was certainly something going on that was clearly bias“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
10
Originaltext: „A coach talks to you, a mentor talks with you, and a sponsor talks about you“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
Literatur
3.
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Metadaten
Titel
Nicht unbedingt die „Besten“, oft machen die „Gleichsten“ Karriere
verfasst von
Veronika Hucke
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-16878-0_3