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Erschienen in: Sustainability Management Forum | NachhaltigkeitsManagementForum 1-2/2017

12.05.2017 | Originalbeitrag / Original Article

Conceptualizing sustainability from a consumer perspective

A qualitative study in the food sector

verfasst von: Tom Joerß, Payam Akbar, Robert Mai, Stefan Hoffmann

Erschienen in: Sustainability Nexus Forum | Ausgabe 1-2/2017

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Abstract

This qualitative study explores consumers’ understanding of sustainability in the food sector. The paper identifies different mental structures of the concept (nominal, ordinal, cluster, hierarchy) and taps into the underlying motivation and goals driving evaluations of sustainability.
Diese qualitative Studie untersucht das Verständnis der Verbraucher für Nachhaltigkeit im Lebensmittelbereich. Der Artikel identifiziert verschiedene mentale Strukturen, wie das Konzept verankert ist (nominal, ordinal, Cluster, hierarchisch) und beleuchtet die zugrundeliegenden Motive und Ziele, welche die Bewertungen der Nachhaltigkeit bestimmen.

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Metadaten
Titel
Conceptualizing sustainability from a consumer perspective
A qualitative study in the food sector
verfasst von
Tom Joerß
Payam Akbar
Robert Mai
Stefan Hoffmann
Publikationsdatum
12.05.2017
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Sustainability Nexus Forum / Ausgabe 1-2/2017
Print ISSN: 2948-1619
Elektronische ISSN: 2948-1627
DOI
https://doi.org/10.1007/s00550-017-0452-9

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