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2021 | Buch

Digital Customer Experience Engineering

Strategies for Creating Effective Digital Experiences

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Über dieses Buch

Kundenerfahrung im Engineering ist selten, aber notwendig. Die meisten Unternehmen halten Support, UX, Engineering, Produkt und CX getrennt. Um diese Lücke zu schließen, beleuchtet dieses Buch Rollen und Techniken, die die Erkennung und Prävention von Problemen nachweislich um 30% oder mehr beschleunigen. Mit der enormen Erfahrung des Autors im Bereich der technischen Unterstützung hat er Techniken und Fähigkeiten entwickelt, die es Ingenieuren ermöglichen, Kundeneinsichten schneller und durch neue und aufschlussreiche Quellen zu gewinnen, die sich in ihrer Reichweite befinden. Sie entwickeln ein tiefgreifendes Verständnis der Auswirkungen von Problemen, verstehen und optimieren die Geschwindigkeit der technischen Rückkopplungsschleife (Problemlösungszeit) und entwickeln die Fähigkeit, die Kosten der Probleme oder die Reibung der Kunden für das Unternehmen zu berechnen (insgesamt und von Fall zu Fall). Organisationen können beträchtliche Kosten sparen und zusätzliche Einnahmen erzielen, indem sie Kundenreibungen in Zusammenarbeit mit Funktionen des Produkt-, Engineering- und Site Reliability Engineering (SRE) proaktiv angehen und die durchschnittliche Zeit der Problemlösung um 80% reduzieren. Die funktionsübergreifenden Führungs-, Mentoring- und Engineering-Techniken, die Sie aus dieser proaktiven Haltung lernen werden, sind sehr wertvoll und lehrreich, und dieses Buch zeigt Ihnen den Weg nach vorn. Was Sie lernenGewinnen Sie die Techniken und Werkzeuge, die notwendig sind, um den Erfolg der Customer Journey in der Produktion zu validieren. Tragen Sie zu kundenzentrierten Schlüsselleistungsindikatoren (KPIs) auf Führungskräften bei. Schaffen Sie aussagekräftige Einsichten und Datenpunkte, die es ermöglichten, die Feedbackschleife zu optimieren und effizient zu gestalten. Sie können ein Ingenieur sein, der DevOps oder die Zuverlässigkeit von Websites praktiziert, oder Sie könnten ein Produkteigentümer, UX-Designer oder Forscher sein. Vielleicht arbeiten Sie im Support und suchen nach neuen Wegen, mit Ihren Ingenieurteams in Kontakt zu treten.

Inhaltsverzeichnis

Frontmatter
Chapter 1. The Importance of Acting Today
Getting digital experiences right is not optional
Abstract
Before getting started and taking action, a clear understanding of the definition of digital customer experience is needed. This chapter will provide a clear definition, will look at the top three challenges to overcome, and outline the return on investment that can be expected as a motivation to get started today.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 2. Opportunities
Optimize the structure of the traditional digital engineering feedback loop
Abstract
Awareness of the traditional software development life cycle is important in order to understand the feedback loop and the need to optimize it for optimal digital customer experiences.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 3. Digital Customer Experience Engineering
A discipline envisioned
Abstract
As we understand the opportunities to optimize the feedback loop from the prior chapter, we now need a closer look into the techniques that are needed to shorten the feedback loop to quickly respond to customer friction elements in the digital experience.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 4. The Goals
And guiding principles
Abstract
As we are introducing a new discipline, digital customer experience engineering, guidance for the discipline and discipline-specific goals are essential for the practitioners to succeed in their mission toward digital customer experience excellence. In this chapter, we will review the goals, guiding principles, as well as how the discipline meets business and engineering goals.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 5. Interactions
With adjacent functions
Abstract
As illustrated in Chapter 3, the digital customer experience engineer (DCXE) does not work alone on enhancing the digital customer experience. In fact, the DCXE is a connector and in the middle of an overlapping Venn diagram of multiple interacting roles.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 6. How-to Guide
Essential techniques
Abstract
In the previous chapters, we learned about the discipline of digital customer experience engineering, how it is defined, and how the function interacts within an organization dedicated to superior digital customer experience.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 7. Key Metrics
For successful digital engineering, customer quality, and observability
Abstract
As we are now fully aware of the techniques employed by the DCXE, we need to provide a foundation of key metrics in the field of customer experience analytics.
Lars Wiedenhoefer
Chapter 8. Useful Tools
The DCXE tool chest
Abstract
In regard to the role of the DCXE, the tools required for digital customer experience engineering are located at a very specific and interesting intersection. It’s the intersection between tools providing observability and analytics in the product area (Product Ops) and tools providing observability within software engineering and operations (DevOps). At this intersection, it is often the DCXE’s role to elegantly and effectively link the tools together to provide a quicker path to product insights and issue resolution. We called this work earlier the practice of shifting right (get insight from your customers) and shifting left (find issues quicker at the root of where they occur).
Lars Wiedenhoefer
Chapter 9. How to Get Started
Today
Abstract
After now having read most of the book, you have a good idea what it takes to look deeper into customer experience observability in engineering and adjacent functions. So, where will you start?
Lars Wiedenhoefer
Backmatter
Metadaten
Titel
Digital Customer Experience Engineering
verfasst von
Lars Wiedenhoefer
Copyright-Jahr
2021
Verlag
Apress
Electronic ISBN
978-1-4842-7243-5
Print ISBN
978-1-4842-7242-8
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7243-5