Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

From Customer Service to Customer Experience: The Drivers, Risks and Opportunities of Digital Transformation

verfasst von : Lumir Boureanu

Erschienen in: Out-thinking Organizational Communications

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This chapter deals with the question of how value chains and communication processes are changing at companies under the influence of increasing digitalisation. Using customer experience as his example, the author shows how interaction between company and consumer is intensified by digitalisation and today contributes far more than the actual financial statements to companies’ success or failure. Against this background, the author describes communication as the decisive factor. The processing of data and information requires not only a high degree of communicational competence; communication also defines the central interface between consumers equipped with ever smarter devices and companies with their products and services.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
The terms customer experience and user experience are used synonymously in this chapter.
 
Metadaten
Titel
From Customer Service to Customer Experience: The Drivers, Risks and Opportunities of Digital Transformation
verfasst von
Lumir Boureanu
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-41845-2_11