Zum Inhalt

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Reaching Generation Z. Attitude Toward Technology Among the Newest Generation of School Students

verfasst von : Maria V. Arkhipova, Ekaterina E. Belova, Yulia A. Gavrikova, Tatiana N. Pleskanyuk, Aleksander N. Arkhipov

Erschienen in: Perspectives on the Use of New Information and Communication Technology (ICT) in the Modern Economy

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The article presents the results of the research study examining the role and influence of Information and Communication Technology (ICT) on the new generation of school learners, specifically Generation Z. The curriculum developed and used in most Russian schools nowadays is based on the traditional sage-on-the-stage approach which fails to be effective in dealing with the current Generation Z cohort. To design teaching methodology properly it is urgent to find out the nature of the entire generation, the defining characteristic being their information-age mindset. The goal of the research was to study the primary, middle and high school students’ attitude toward the use of technology in education, the question if education should go digital forming the foundation for our study. Analysis of the empirical data showed that representatives of all studied age groups immersed in digital technology, are engaged in classroom activities if they include the use of ICT. We see the mission of school in providing high quality education to students, changing the traditional approach to classroom organization, and using teaching methods that would be relevant to the new generation of learners, meeting their new needs, values and goals. The latest technologies used in a balanced way in teaching encourage a person’s positive attitude to intellectual activity, stimulate and sustain the interest, thus boosting the learning performance.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Metadaten
Titel
Reaching Generation Z. Attitude Toward Technology Among the Newest Generation of School Students
verfasst von
Maria V. Arkhipova
Ekaterina E. Belova
Yulia A. Gavrikova
Tatiana N. Pleskanyuk
Aleksander N. Arkhipov
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-90835-9_114