Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Standards of Comparison Used by Consumers in Assessing Satisfaction/Dissatisfaction with Attribute-Specific Brand Performance: A Conceptual Evaluation

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Both the strengths and weaknesses of three standards of comparison are discussed. The standards evaluated are ideal points, focal brand expectations, and product class experience. A number of new hypotheses are generated by this evaluation. Taken together, these hypotheses suggest a relationship between satisfaction/dissatisfaction and standards of comparison which is more complex than suggested previously.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Standards of Comparison Used by Consumers in Assessing Satisfaction/Dissatisfaction with Attribute-Specific Brand Performance: A Conceptual Evaluation
verfasst von
Richard A. Werbel
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16943-9_10