Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Study 2: Institutional Country Distances and Firmspecific Resources as Moderators of Corporate Reputation Effects

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Multinational corporations (MNCs) increasingly seek to manage their corporate reputation (CR) internationally because a strong reputation is of paramount importance in local competition abroad (e.g., for attracting employees, customers, or NGOs). For example, Procter & Gamble manages its CR across nations by evaluating consumers’ responses (Lafley 2009), whereas the H.J. Heinz Company considers its CR strength when deciding to rely on its CR or making acquisitions in new countries (Johnson 2011).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Study 2: Institutional Country Distances and Firmspecific Resources as Moderators of Corporate Reputation Effects
verfasst von
Cathrin Huber
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-19764-3_3