Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

06.06.2021 | Ausgabe 6/2021

Journal of Science Education and Technology 6/2021

Subgroups of Assessor and Assessee: the Relationship Between Students’ Peer Assessment Roles and Perceptions of MSCL in Science Education

Zeitschrift:
Journal of Science Education and Technology > Ausgabe 6/2021
Autoren:
Cixiao Wang, Jiayu OuYang, Feng Wu
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Recent research in collaborative learning has indicated that peer assessment has a positive influence on students’ learning performance and learning process. This study investigates how the different subgroups of two roles (assessors and assessees) in peer assessment contribute to students’ perceptions of science learning in mobile technology-supported collaborative learning (MSCL), including learning motivation, self-efficacy, group efficacy, and anxiety level. In total, 128 fifth-grade students participated in this study. They were asked to complete science inquiry tasks in groups with the support of mobile devices throughout a semester and to conduct a peer assessment activity at the end of the semester. According to scores from others and scores to others in peer assessment activities, we divided the students into subgroups (high, medium, low). The results indicate that the self-efficacy and group efficacy of students in the high score group were significantly higher than that of the medium score group when they act as assessors. Moreover, as assessees, the learning motivation of the high score students was significantly higher than that of the low score students, and the anxiety level of the low score students was significantly higher than that of the medium score students. These findings have important implications for the design of peer assessment activities and may help teachers identify the potential usages of peer assessment to enhance students’ positive perceptions in MSCL.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2021

Journal of Science Education and Technology 6/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen. 

    Bildnachweise