Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Success factor Learning & innovation

verfasst von : GIZ GmbH

Erschienen in: Cooperation Management for Practitioners

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

One key issue that arises when dealing with change processes in any area of social concern is how you can achieve results that are as broad-based as possible. Scaling-up is one way of replicating innovative, tried-and-tested approaches on a wider scale. Taking the learning cycle of variation, selection and restabilisation as a basis, innovative approaches often emerge as part of variation, i. e. through minor or major modifications to the established routines in the area of social concern. These variations can prove invaluable when it comes to identifying innovative, tried-andtested approaches that can be scaled up.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Success factor Learning & innovation
verfasst von
GIZ GmbH
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-07905-5_13