Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Success Factors for Japanese Convenience Stores

verfasst von : Linda M. Delene, Gail L. Stautamoyer, Toshiyuki Sasaki

Erschienen in: Proceedings of the 1993 World Marketing Congress

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Seven Eleven Japan (SEJ) , a franchised convenience store chain, combines several factors to produce world-class strategy. SEJ’S success factors include their franchise arrangements; an intensive distribution system; computer technology supporting “Tanpin-Kanri” with Graphic Order Terminals and an Integrated Services Digital Network; and a combined marketing and promotion system. The corporation’s continuous emphasis on customers dominates their achievement of extraordinary standards with single-item product management. SEJ represents a country-specific example of an integrated service management and marketing enterprise.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Success Factors for Japanese Convenience Stores
verfasst von
Linda M. Delene
Gail L. Stautamoyer
Toshiyuki Sasaki
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17323-8_105